kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

نیکی هیلی: ماموریت من، دیوانه نشان دادن ترامپ برای ترساندن کشورها بود

نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل اعتراف کرد: ترامپ را تندمزاج تصویر می‌کردم تا طرف دیگر را بترسانم.



«نیکی هیلی» که اخیرا از پست خود به عنوان نماینده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل استعفا کرده است، در کنفرانسی موسوم به «شارلوت» گفت: من همواره ترامپ را به عنوان فردی تندمزاج، و در مذاکرات غیرقابل پیش‌بینی به تصویر می‌کشیدم تا باعث ترس طرف دیگر شوم. این کار من در چارچوب سیاست و تئوری «مرد دیوانه در دیپلماسی» صورت می‌گرفت. این تئوری را قبلا «ریچارد نیکسون» رئیس‌جمهور(پیشین آمریکا) تعریف کرده است.
هیلی در ادامه افزود: وقتی با همتای چینی خود درباره مسئله کره شمالی پس از پرتاب موشک توسط کره شمالی در سپتامبر 2017 چانه‌زنی می‌کردم، به او گفتم رئیس من آدم غیرقابل پیش‌بینی است و من نمی‌دانم چه خواهد کرد. تهدید حمله آمریکا به کره شمالی آنقدر کافی بود که چین را وادار کرد تحریم‌های جدی علیه کره شمالی را در شورای امنیت سازمان ملل بپذیرد. من به رئیس‌جمهور(ترامپ) گفته‌ام که همواره این کار را انجام می‌دهم و او کاملا با این ایده من موافق بوده است.همان روزهایی که تحریم‌ها علیه کره شمالی در سازمان ملل تصویب شد، قرار بود ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل برای اولین‌بار سخنرانی کند.
وی افزود: من به او گفتم که در این نهاد بین‌المللی، رهبر کره شمالی را «مرد کوچک موشکی» خطاب نکند.
من به رئیس‌جمهور گفتم، اینجا سازمان ملل است، کمی رسمی‌تر از یک تجمع انتخاباتی. اما ترامپ تاکید داشت که یک‌سری توهین‌ها را به کار ببرد. بنابراین من گفتم، خوبه آقای رئیس‌جمهور، رئیس شمایید.
تاکنون مقامات آمریکایی و غربی و حتی رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی، سعی می‌کرده‌اند که از ترامپ یک غول بسازند و از این طریق، همه جنایت‌ها و خطاهای آمریکا را به گردن او بیندازند و علاوه بر آن، طرف‌های مقابل را نیز به پذیرش سیاست‌های ظالمانه و نادرست آمریکا، متقاعد کنند.
اظهارات نیکی هیلی در حالی منتشر می شود که مقام معظم رهبری پیش از این در ارتباط با ترامپ از صفت ( دیوانه نما) استفاده کرده
 بود.