kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

اختلاف بین مقامات دولت مستعفی یمن بالا گرفت نخست‌وزیر برکنار شد

رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن «احمد عبیدبن دغر»، نخست‌وزیر این دولت را برکنار کرد و او را برای تحقیقات به مقامات مربوطه ارجاع داد. گفته می‌شود اختلافات بین مقامات دولت مستعفی، عربستان و امارات بالا گرفته است.

دولت مستعفی یمن در نتیجه شکست‌های میدانی ائتلاف سعودی با اختلافات زیادی مواجه شده به گونه‌ای که منصورهادی مجبور شده برای کاهش این اختلافات نخست‌وزیر خود را برکنار کند. به‌ گزارش ‌ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن احمد بن‌دغر، نخست‌وزیر این دولت را مسئول ناکامی آن در حل بحران اقتصادی دانست و گفت‌: «این تصمیم در نتیجه‌ بی‌توجهی‌های دولت در دوره گذشته به مشکلات اقتصادی و خدماتی، عملکرد ضعیف دولت در کاهش مشکلات مردم و رفع نیازهای آنها، عدم توانایی این دولت در آغاز اقداماتی واقعی برای جلوگیری از وخامت اقتصاد کشور به ویژه‌ کاهش شدید ارزش پول یمن و نیز ناکامی آن در اتخاذ تصمیمات لازم برای مقابله با فاجعه توفان «لابان» در استان المهره شد.»
رئیس‌جمهور مستعفی یمن، معین عبدالملک سعید، وزیر خدمات عمومی را به عنوان جانشین بن دغر تعیین کرد. برخی منابع ویژه‌ اما در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره علت این برکناری را فشارهای عربستان و امارات علیه هادی دانستند. این منابع افزودند: «در واقع اختلافات اعلام نشده هادی و بن‌دغر در برخی از مسائل از جمله اتهامات فساد و نیز احکام صادره از سوی ریاست‌جمهوری مستعفی وجود دارند».