kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

تشییع 7 شهید فلسطینی در غزه با شعار خون شهدا پایمال نخواهد شد

فلسطينيان ساکن غزه با شعار «خون شهدا پایمال نخواهد شد» پيکرهاي هفت فلسطيني را که جمعه گذشته به دست نظاميان صهيونيست در راهپيمايي حق بازگشت به شهادت رسيدند، تشييع کردند.
سرویس خارجی -

فلسطینی‌های ساکن غزه روز گذشته پیکرهای هفت فلسطینی را که در تظاهرات روز بازگشت به شهادت رسیدند تشییع و تاکید کردند که انتقام خون شهدا را خواهند گرفت. در راهپیمایی روز جمعه که با عنوان انتفاضه قدس انجام شد هفت فلسطینی شهید و 252 نفر مجروح شدند که با این حساب آمار شهدا از روز 10 فروردین سال‌جاری تاکنون به بیش از 240 نفر و مجروحان به 22 هزار نفر رسید.
شاهدان عینی می‌گویند نحوه تیراندازی نظامیان صهیونیست به‌گونه‌ای بود که فقط به قصد کشتن است یعنی اگر در گذشته پا یا دست را نشانه می‌گرفتند اکنون سر و سینه را هدف قرار می‌دهند.
افزایش عملیات مقاومتی
خبر دیگر اینکه جوانان «انتفاضه قدس» هفته گذشته دست به 3 مورد عملیات انتقامی علیه دشمن صهیونیستی در کرانه باختری زدند. در جریان این عملیات‌ها سه تن از شهرک نشینان صهیونیست به هلاکت رسیده و 6 تن دیگر زخمی شدند. بر اساس این گزارش، جوانان فلسطینی همچنین هفته گذشته در 139 نقطه با ‌اشغالگران صهیونیست درگیر شدند و با استفاده بطری‌های آتش‌زا و بمب‌های دست‌ساز این متجاوزان را هدف حمله قرار دادند.
بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زای جوانان فلسطینی نیز امان صهیونیست‌ها را بریده و صهیونیست‌ها برای مقابله با این ابزارها به تهدید و ارعاب روی‌آورده‌اند.
زیر گرفتن دو فلسطینی
یک شهرک‌نشین صهیونیست نیز دیروز با خودرو دو فلسطینی را در نزدیکی روستای کفر لاقف واقع در استان قلقیلیا زیر گرفت.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از شاهدان عینی، در پی این حادثه دو فلسطینی به بیمارستان منتقل شدند و شهرک‌نشین صهیونیست بلافاصله از محل متواری شد. این در حالی است که شهرک‌نشینان صهیونیست روز شنبه با پرتاب سنگ یک دستگاه خودروی فلسطینی را هدف حمله قرار دادند که در پی این جنایت عائشه رابی مادر 45 ساله فلسطینی و مادر دو فرزند به شدت زخمی شد و بر اثر خونریزی شدید به شهادت رسید.
گفتنی است که شهرک‌نشینان صهیونیست طی چند روز گذشته به تجاوزاتشان علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری به ویژه نابلس شدت بخشیده‌اند.
طرح ترور رهبران حماس
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از کشف طرح ترور ۳ تن از مقامات ارشد خود در نوار غزه به نام‌های «یحیی سنوار» رئیس ‌این جنبش در غزه، «خلیل حیه» عضو دفتر سیاسی حماس و «محمود زهار» از رهبران برجسته این جنبش خبر داد.
منابع آگاه در جنبش حماس خاطر نشان کردند که هدف از انتخاب این مقامات حماس برای ترور، ضربه زدن به وحدت و یکپارچگی این جنبش است و تحقیقات ویژه صورت گرفته، جزئیات این توطئه بزرگ را که همچنان در حال اجراست، نشان می‌دهد. مقامات حماس قبل از این هم از خنثی‌سازی طرح‌های ترور طراحی شده علیه مقامات این جنبش خبر داده بودند که مهم‌ترین آنها طرح ترور یحیی سنوار و توفیق ابونعیم رئیس‌ سرویس‌های امنیتی باریکه غزه بود.