kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
سفیر سابق آمریکا در لبنان تأیید کرد

بودجه‌های نجومی آمریکا برای راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای علیه ایران و مقاومت

سفیر سابق آمریکا در لبنان پس از سال‌ها اعتراف کرد که واشنگتن برای تأمین مالی جنگ روانی و تبلیغاتی علیه حزب‌الله لبنان و ایران، بودجه‌های نجومی اختصاص می‌دهد.

«جفری فلتمان» که در سال 2010 سفیر آمریکا در لبنان بوده، اعتراف کرد که واشنگتن از طریق موسسات رسانه‌ای و بین‌المللی، برای تأمین مالی جنگ روانی، تبلیغاتی و سیاسی علیه حزب‌الله لبنان، منابع نجومی هزینه می‌کرده است. این قضیه توسط سایت «ویکی لیکس»  نیز افشاء شده و این سایت در مورد نقش داشتن سفارت آمریکا در جنگ روانی علیه حزب‌الله، افشاگری کرده بود.
فلتمان رقم هزینه اعطایی آمریکا برای جنگ روانی علیه حزب‌الله را ذکر نکرده است. خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری «العهد» لبنان، افزود: در حال حاضر آمریکا بار دیگر تلاش می‌کند از روش نرم علیه ایران استفاده کند و جنگ روانی و تبلیغاتی گسترده‌ای را با هدف تحریک قومیت‌ها در جغرافیای ایران، مدیریت کند.در مجموع، شرایط کنونی شاهد استفاده آمریکا از روش‌های مختلف جنگ روانی علیه مقاومت و ایران است و رسانه‌های جمعی در این زمینه، نقش اساسی دارند.
در چارچوب این جنگ روانی، جبهه ضدمقاومت تلاش می‌کند دستاوردهای نظامی، سیاسی، علمی و اقتصادی اعضای محور مقاومت، خصوصا ایران را ناچیز جلوه دهد و چهره نادرستی از کشورمان را به خورد افکارعمومی بدهد.