kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

روستای «خان‌الاحمر» به طور کامل به محاصره نظامیان اسرائیل درآمد

نظامیان صهیونیست با تجهیزات سنگین و با هدف تخریب و تصاحب روستای «خان‌الاحمر» این روستا را به طور کامل به محاصره خود درآوردند. هر لحظه احتمال دارد یورش به روستائیان انجام شود.


  سرویس خارجی-

آن‌طور که روز گذشته منابع فلسطینی اعلام کرده‌اند، نظامیان صهیونیست با تجهیزات سنگین، روستای«خان‌الاحمر»، واقع در شمال شرقی قدس را همان‌طور که قبلا گفته بودند، به محاصره درآوردند. مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان این روستای فلسطینی تا اول اکتبر(9 مهر) فرصت داده بودند تا خودشان خانه‌هایشان را تخریب و از آن خارج شوند، در غیر این صورت با بولدوزر به جان خانه‌هایشان خواهند افتاد.
نظامیان صهیونیست پیش از این تخریب خانه‌های این روستا را آغاز کرده بودند اما پس از مواجه شدن با اعتراض‌های مردمی و بین‌المللی ادامه تخریب را متوقف کردند.
خبرگزاری قدس در این باره به نقل از فلسطین الیوم نوشته، شمار نظامیان صهیونیست در این یورش بسیار زیاد بود و به همین دلیل روستای خان‌الاحمر به طور کامل به محاصره نظامیان صهیونیست درآمد. منابع فلسطینی پیش از این از استقرار چندین چادر از سوی شهرک‌نشینان در اطراف این روستا خبر داده بودند. اهمیت راهبردی روستای خان‌الاحمر به دو دلیل است، نخست اینکه این روستا شمال و جنوب کرانه باختری را به هم وصل می‌کند، دوم اینکه خان الاحمر تنها منطقه باقی مانده فلسطینی در تقسیم‌بندی‌های صهیونیستی است که در شرق قدس قرار دارد.
واکنش عفو بین‌الملل
گستاخی رژیم صهیونیستی در دست‌اندازی به اراضی فلسطینیان از سوی سازمان عفو بین‌الملل یک جنایت جنگی عنوان شده است. این سازمان اعلام کرده عملیات تخریب روستای خان الاحمر واقع در شرق قدس‌ اشغالی و کوچاندن اجباری ساکنان آن، به منظور فراهم کردن شرایط برای ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین غیرقانونی، یک جنایت جنگی است و نشان می‌دهد که دولت اسرائیل کاملا فلسطینیان را نادیده گرفته است.
به گفته صالح حجازی، معاون مدیر برنامه‌های عفو بین‌الملل در امور غرب آسیا و شمال آفریقا، این اقدام ظالمانه و غیر‌قانونی، نقض توافق نامه چهارم ژنو و بر اساس اصول دادگاه کیفری بین‌المللی مطابق با جنایت جنگی است.
وی افزود: سیاست‌های اسرائیل در راستای اسکان شهرک‌نشینان یهودی در اراضی ‌اشغالی فلسطینی، تخریب ساختمان‌ها به صورت فراگیر و بی‌هدف و کوچاندن اجباری فلسطینیان، نقض توافق‌نامه چهارم ژنو و بر اساس اصول دادگاه کیفری بین‌المللی مطابق با جنایت جنگی است.
اسرائیل از سال ۱۹۶۷ اقدام به تخلیه، و کوچاندن اجباری کامل مناطق مختلف کرده و بیش از ۵۰ هزار خانه و تاسیسات فلسطینی را از بین برده است.