kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

چین رئیس اینترپل را به جرم فساد مالی دستگیر کرد

مقامات پکن روز گذشته اعلام کردند که رئیس‌سابق پلیس بین‌الملل را به اتهام دریافت رشوه دستگیر کرده‌اند و هم‌اکنون نیز تحت بازداشت است.



وزارت امنیت عمومی چین روز گذشته اعلام کرد «منگ هانگوی» رئیس‌پلیس بین‌الملل (اینترپل) به دلیل دریافت رشوه تحت بازداشت قرار گرفته و تحقیق و تفحص از وی همچنان ادامه دارد. به گزارش فارس، روز یکشنبه دبیرخانه اینترپل اعلام کرد که ضمن دریافت نامه‌ای «منگ هانگوی» رئیس‌سابق پلیس بین‌الملل استعفای خود را از همان روز آغاز کرده است. پیش ازین رسانه‌های فرانسوی اعلام کرده بودند، «منگ» پس از سفر به چین مفقود شده و خبری از او در میان نیست. «اینترپل» روز شنبه رسما از مقام‌های چینی خواست وضعیت رئیس ‌این سازمان را که در چین معاون وزیر امنیت عمومی بوده، روشن
 کند.
حزب حاکم چین رسما روز یکشنبه اعلام کرد که منگ هانگوی در چین به دلیل قانون‌شکنی تحت تحقیقات قضایی قرار دارد. براساس گزارش‌های غیررسمی، این مقام چینی و بین‌المللی به کمک یک شرکت امنیت سایبری در انعقاد یک قرارداد دولتی متهم شده و اکنون از سوی مراجع مبارزه با فساد مالی حزب کمونیست تحت پیگرد قرار دارد.«شی جینپینگ» رئیس‌جمهور کنونی چین از ابتدای حضور در قدرت‌، تلاشی گسترده برای مبارزه با فساد مالی از خود نشان داده است. در این دوران، شمار زیادی از مقام‌های کنونی و سابق چین به اتهامات مالی بازداشت و محاکمه شده‌اند.