kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

3 شهید و 380 زخمی در بیست و هشتمین «تظاهرات بازگشت» غزه

بر اثر تیراندازی سربازان صهیونیست و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی در بیست و هشتمین تظاهرات موسوم به بازگشت در مرز غزه سه فلسطینی به شهادت رسیده و ۳80 تن دیگر زخمی شدند و بدین ترتیب آمار شهدای این تظاهرات‌ها تا کنون به 230 نفر و مجروحان به 22 هزار نفر رسیده است.

در ادامه تظاهرات موسوم به بازگشت فلسطینیان در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی که هر جمعه برگزار می‌شود، و بر اثر تیراندازی سربازان رژیم‌صهیونیستی و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی سه فلسطینی به شهادت رسیده و ۳80 تن دیگر زخمی شدند. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مرزهای اراضی اشغالی با نوار غزه را منطقه نظامی اعلام و نخست‌وزیر این رژیم نیز ساکنان نوار غزه را تهدید به مرگ کرده بود.
پس از به خاک و خون کشیدن تظاهرکنندگان فلسطینی‌، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، در تیراندازی روز جمعه سربازان اسرائیلی در نزدیکی مرزهای شرقی نوار غزه سه فلسطینی از جمله یک کودک به شهادت رسیدند.
وی افزود: همچنین۳80 فلسطینی دیگر در این تیراندازی‌ها و بر اثر پرتاب گاز اشک‌آور در مناطق مختلف منطقه مرزی نوار غزه مجروح شدند. از این تعداد ۱۲۶ تن بر اثر شلیک سربازان اسرائیلی زخمی شدند که حال 7 تن از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
القدره گفت، از جمله زخمی‌ها ۱۰ زن و ۳۰‌کودک هستند. همچنین در این درگیری‌ها دو خودروی آمبولانس و یک مرکز امدادرسانی هدف تیراندازی قرار گرفتند.
به گفته شاهدان ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه از تجهیزات آب پرفشار برای پراکنده کردن تظاهرات در منطقه کرم ابوسالم استفاده کرد تا به این وسیله تظاهرکنندگان را دست کم تا ۳۰۰ متر از نوار مرزی دور کرده و مانع از آتش‌زدن لاستیک خودروها توسط آنها شود.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در مراسم استقبال از وزیر خارجه آلمان در قدس اشغالی، نوار غزه را تهدید کرد و هشدار داد: ارتش با جدیت در پاسخ به هرگونه حمله‌ای که علیه اسرائیل و ساکنان اراضی جنوب آغاز شود، اقدام خواهد کرد.
از اواخر مارس گذشته (10 فروردین) فلسطینی‌ها راهپیمایی‌هایی را در نزدیکی مرزهای نوار غزه آغاز کرده‌اند و خواستار لغو محاصره از این منطقه شده‌اند. در این راهپیمایی‌ها تاکنون بیش از 230 فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر از آن‌ها زخمی شده‌اند.
واکنش سازمان ملل
سازمان ملل در واکنش به تیراندازی گسترده و سبوعانه رژیم صهیونیستی  به فلسطینیان بی‌دفاع، خواستار آغاز تحقیقاتی درباره چگونگی شهادت این فلسطینی‌ها شد.
«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شهادت تعدادی فلسطینی از جمله یک کودک در تیراندازی سربازان اسرائیلی گفت: زمانی که موضوع با از دست رفتن جان یک انسان در ارتباط است، آنچه اکنون اهمیت دارد، انجام تحقیقاتی در این زمینه است.