kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
امام‌جمعه قم!

با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها بی‌اثر خواهد شد

امام‌جمعه قم با انتقاد از رفتار سودجویانه برخی از هم‌وطنانمان در بلبشوی ارزی، گفت: اینها با سوءاستفاده از این وضعیت همسو با دشمن به کشور و ملت خود آسیب زدند.
قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم که با حضور هزاران نفر از مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: برخی از این افراد تمام دارایی‌های خود را فروختند و ارز کشور متخاصم را خریدند و با این کار به کشور خود خسارت وارد کردند اما اینک خود هم به شدت متضرر شدند.وی اظهار داشت: اگر کسی مسلمان هم نباشد اما فرهنگ آب و خاک وطن خود را باید پاس بدارد تا برای منفعت شخصی، کشور و ملت خود را متضرر نکند و عملا پایه‌های اقتصاد کشور خود را به قیمت اعتباربخشی به اقتصاد دشمن سست و شکننده نکند.
تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برگزاری رزمایش پرشکوه بسیجیان در سراسر کشور و نیز سخنان رهبرمعظم انقلاب و  فرمانده کل قوا در تجمع یکصد هزار نفری بسیجیان در تهران، گفت: همانطوری که ایشان فرمودند، دشمن با توسل به جنگ خطرناک رسانه‌ای که همچون سلاح شیمیایی عمل می‌کند، مردم را علیه منافع کشور خود بسیج  و آنان را به سرباز دشمن تبدیل می‌کند.
وی با انتقاد از کسانی که راه‌حل مشکلات را در تمکین از آمریکا می‌دانند، تصریح کرد: این شیوه اندیشیدن و نتیجه گرفتن به قول رهبرمعظم انقلاب حقیقتا خیانت به کشور محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: آمریکا پیش از انقلاب تاکنون علیه کشور ما دشمنی کرده و می‌کند، در حالی که ایران اسلامی راه خود را می‌رود و می‌خواهد روی پای خود بایستد و علت دشمنی‌های آنها همین استقلال‌خواهی و حرکت بر مدار اسلام ناب محمدی می‌باشد ولاغیر.
امام جمعه قم در ادامه توسل آمریکا  و غرب به تحریم را نشانه ناامیدی آنها در جنگ نظامی و جنگ نرم عنوان کرد و گفت: با اتخاذ برخی تصمیم‌ها در جهت مقابله با اسراف‌ها در هزینه‌های جاری و ترویج درست مصرف کردن می‌توان کمر تحریم‌ها را شکست. خطیب جمعه قم اضافه کرد: اگر مسئولین بیش از این بر روی اجرای اقتصاد مقاومتی تمرکز می‌کردند، تحریم‌ها بی‌اثر می‌شد. البته هنوز هم دیر نشده و مسئولین با همت و تلاش مضاعف و استفاده از جوانان و نخبگان قادرند از همین مسیر اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را بی‌اثر و برای چندمین‌بار به صورت آمریکای مستکبر سیلی بزنند.