kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴

تمام مؤسسات وابسته به «آنروا» در قدس به زودی تعطیل می‌شوند!

منابع صهیونیستی می‌گویند شهرداری قدس طرحی را به اجرا گذاشته که بر اساس آن همه موسسات آنروا در قدس شامل مدارس، مراکز پزشکی و خدمات رسانی به کودکان فلسطینی تعطیل خواهند شد!

کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده، شهرداری قدس در این طرح برنامه تعطیلی اردوگاه شعفاط در شمال قدس که از مهم‌ترین اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در قدس است نیزگنجانده شده است. رژیم صهیونیستی طرح جدید خود را علیه آنروا با هماهنگی دولت آمریکا تهیه و نهایی کرده و طی روزهای آینده برای تایید به کابینه ارسال خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری قدس ، بنابر گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، تصمیمات اخیر دونالد ترامپ علیه آنروا، صهیونیست‌ها را به تشدید تدابیر خود علیه این نهاد بین‌المللی ترغیب کرده است. آمریکا اخیرا تمامی کمک‌های مالی به نهاد آنروا که مسئول تأمین تسهیلات و ارائه کمک‌های انسانی به میلیون‌ها آواره فلسطینی محسوب می‌شود را قطع کرد.پیش از این، نیز شهردار قدس ‌اشغالی گفته بود در نظر دارد همه موسسات آنروا در قدس را تعطیل کند. آنروا در سال 1949 بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و با هدف امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی تاسیس شد. آمریکا با قطع کمک‌هایش به آنروا عملا درصدد است با متوقف کردن فعالیت‌های نهادهای بین‌المللی فعال درخصوص بحران فلسطین، زمینه را برای حذف موضوع فلسطین فراهم کند.
«جان بولتون»‌ نیز دیروز اعلام کرد چیزی به نام فلسطین وجود ندارد! گفتنی است صهیونیست‌ها، ترامپ و خیانت کشورهای مرتجع عربی را فرصتی برای جلوگیری از نابودی خود می‌دانند و طرح‌هایی را که زمانی جزو آرزوهایشان بوده را یکی‌یکی عملیاتی می‌کنند، غافل از این که «25 سال آینده را نخواهند دید.»