kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
سیدعبدالملک الحوثی:

آل‌سعود، امارات و آمریکا طاغوت هستند اجازه حاکمیت آنها بر یمن را نمی‌دهیم

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد آمریکا، رژیم آل‌سعود و امارات طاغوت هستند و ملت یمن اجازه حاکمیت آنها را بر کشورشان نخواهند داد و در برابر دشمن همچنان مقاومت خواهند کرد.

 «سید عبدالمالک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن که به مناسبت سالگرد شهادت «زید بن علی(ع)» سخنرانی می‌کرد بار دیگر تأکید کرد مردم یمن به مقاومت در برابر دشمنان این کشور ادامه می‌دهند.
وی در بخشی از سخنرانی خود گفت: «مردم یمن به دنبال صلح با کرامت هستند و هرگز تسلیم شدن در برابر دشمن را قبول ندارند. مردم یمن هرگز اجازه نخواهند داد طاغوت بر آنها حکومت کند و سعودی‌ها و اماراتی‌ها آنها را به بردگی بگیرند. بدر الدین الحوثی در مورد چرایی بحران اقتصادی یمن و کاهش ارزش ریال این کشور نیز گفت : سفیر آمریکا در این کشور طی مذاکرات یمنی-یمنی سال ۲۰۱۶ در کویت، تهدید کرده بود کاری خواهد کرد که ارزش هزار ریال یمن کمتر از قیمت جوهری باشد که اسکناس‌ها با آن، چاپ شده است. «رهبر جنبش انصارالله در مورد نبرد با متجاوزان نیز گفت که امارات در پشت جبهه‌هاست و آمریکایی‌ها دورتر از آنها قرار دارند و این مزدوران یمنی هستند که به خطوط مقدم جبهه‌ها فرستاده می‌شوند.»
وی به حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات اقتصادی و حیاتی سعودی و امارات هم ‌اشاره کرد و گفت که این حملات «در پاسخ به حملات گسترده ائتلاف سعودی اعم از نظامی، سیاسی، رسانه‌ای و اقتصادی انجام می‌شود.» رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه «دین، کرامت و هویت مردم یمن اجازه نمی‌دهد تسلیم شوند»، تأکید کرد، اگر «دشمن سعودی- اماراتی» دست از حملات و ‌اشغالگری خود بردارد، انصارالله آماده «صلح با شرفی» است. او گفت که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی بنادر و سواحل جنوب یمن را به ‌اشغال خود درآورده و در تلاش است بندر «الحدیده» را نیز‌ اشغال کند. رهبر جنبش انصار الله یمن در پایان سخنرانی خود از مردم این کشور خواست علیه ‌اشغالگرانی که اقتصاد کشورشان را نابوده کرده و فرزندانشان را کشته است، قیام و انتفاضه کنند.
تظاهرات در جنوب علیه فتنه اقتصادی
همزمان از جنوب یمن نیز گزارش‌ها حاکی است تظاهرات در اعتراض به کاهش ارزش پول یمن همچنان ادامه دارد. شهر «تعز» واقع در جنوب غرب یمن برای سومین روز متوالی شاهد تظاهرات علیه ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن در اعتراض به کاهش شدید ارزش پول ملی یمن و افزایش قیمت کالاها و مواد غذایی بود. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی در انتقاد از اوضاع بد اقتصادی، ائتلاف سعودی و اماراتی را مسئول این اوضاع و بحران اقتصادی دانستند.
معترضان معتقدند ائتلاف مشترک سعودی و اماراتی، از دایره «حمایت از دولت قانونی» خارج و وارد مرحله «اشغالگری»، «قیمومیت» و «مصادره تصمیم و اراده یمنی‌» شده است. در همین ارتباط، «محمد النُعمانی» از رهبران حزب موسوم به «جنبش جنوب یمن» در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت که ائتلاف سعودی و اماراتی استان‌های جنوبی یمن را به‌اشغال خود درآورده است.
همزمان حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش و انصارالله یمن به مواضع ائتلاف سئودی نیز ادامه داشت.
بر اساس گزارش‌ها یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله روز پنج‌شنبه مواضع ارتش سعودی و «مزدوران» آنها را در دو جبهه جازان و نجران واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند. شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی در جازان گزارش داده نیروهای موشکی دو موشک «زلزال-۲» را به سمت پایگاه‌های ارتش سعودی در الخوبه واقع در جازان شلیک کردند.یگان موشکی همچنین با شلیک موشک‌های «کاتیوشا» محل استقرار نظامیان سعودی را در پشت پایگاه نظامی «المنتزه» در جازان، هدف قرار داد.