kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

۲ شهید و ۴۵زخمی در بیست و هشتمین راهپیمایی بازگشت نظامیان صهیونیست از مرز غزه گریختند

در بیست و هشتمین راهپیمایی بازگشت با عنوان «ثبات و ایستادگی» دو فلسطینی شهید و 45 نفر زخمی شدند این در حالی است که نظامیان صهیونیست از ترس جوانان فلسطینی از مرز غزه‌گریختند.

به گزارش خبرگزاری قدس بیست و هشتمین راهپیمایی بازگشت با عنوان جمعه «ثبات و ایستادگی» روز گذشته پس از برگزاری نماز عصر در مرزهای شرقی غزه برگزار شد. بنابر آخرین گزارش‌ها در این راهپیمایی  دو فلسطینی شهید و 45 نفر زخمی شده‌اند.
منابع فلسطینی گزارش دادند که در جریان این راهپیمایی یکی از یگان‌های تک تیرانداز ارتش رژیم صهیونیستی در اثر افزایش شدید دود ناشی از سوزاندن لاستیک، از مرزهای غزه‌گریختند. کمیته راهپیمایی بازگشت و رفع محاصره با صدور بیانیه‌ای همه مردم غزه را به مشارکت گسترده در راهپیمایی جمعه «ثبات و ایستادگی» در اردوگاه‌های بازگشت در شرق نوار غزه دعوت کرده بود.هفته گذشته در جریان برگزاری بیست و هفتمین راهپیمایی بازگشت تحت عنوان «انتفاضه الاقصی» 7 فلسطینی به شهادت رسیدند. جمعه گذشته خونین‌ترین راهپیمایی بازگشت پس از سالگرد روز زمین بود که ده‌ها نفر در آن به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شدندراهپیمایی بازگشت و رفع محاصره از 30 مارس گذشته(10 فروردین) آغاز شده که با واکنش سرکوبگرانه‌اشغالگران صهیونیست مواجه شده است و تاکنون به شهادت 220 نفر فلسطینی و مجروحیت بیش از 20 هزار نفر دیگر منجر شده است.