kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹

سعودی‌ها در قطیف عربستان 3 شهروند شیعه را به شهادت رساندند

نظامیان سعودی بار دیگر به منطقه شیعه‌نشین «قطیف» یورش بردند و دست‌کم سه تن از شیعیان این منطقه را به شهادت رساندند.

رژیم آل سعود به دلیل حمایت‌های آمریکا و دلارهایی که به این کشور می‌دهد، همواره شیعیان مناطق الشرقیه را تحت آزار و سرکوب قرارداده است. ریاض شیعیان مناطق شرقی عربستان را به عنوان شهروندان درجه دو محسوب کرده و به همین دلیل همه ساله علیه شیعیان وارد می‌شود. در مراسم عزاداری ماه محرم امسال نیز نظامیان سعودی به حسینیه‌ها و دسته‌های عزاداری شیعیان حمله کرده و مانع از برگزاری آزادانه عزاداری شدند. اخیرا نیز بار دیگر نظامیان سعودی به قطیف حمله کردند.
آنطور که خبرگزاری فارس اعلام کرده، سخنگوی دفتر ریاست سازمان اطلاعات عربستان روز پنج‌شنبه در توجیه این جنایت اعلام کرده «سه نفر از افراد تحت تعقیب پلیس، صبح روز چهارشنبه پس از شناسایی و رصد یک منزل مسکونی در محله الکویکب واقع در مرکز استان قطیف تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفتند که در جریان تبادل آتش کشته شدند.»
خبرگزاری دولتی عربستان «واس» نیز به نقل از یک مقام مسئول سعودی اعلام کرده: «محمد حسن احمد آل زاید، مفید حمزة علی العلوان، خلیل إبراهیم حسن آل مسلم» سه شهروند سعودی هستند که پس از محاصره قرار گرفتن منزل مسکونی، به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند که در نهایت به ضرب گلوله نیروهای پلیس کشته شدند.
مقام امنیتی عربستان همچنین تاکید کرد که در جریان تبادل آتش، سه تن از نیروهای امنیتی نیز به طور سطحی زخمی شدند.
 آل سعود شیعیان الشرقیه را به جرم‌های مختلف تحت تعقیب قرارداده و به شهادت می‌رساند و هیچ رسانه‌ای جز رسانه‌های دربار اجازه ورود به این منطقه و تهیه گزارش ندارد.