kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۰۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

کارنامه نیروی هوایی آمریکا در یمن منتشر شد 2900 سورتی پرواز برای کمک به کشتار مردم

پایگاه اینترنتی آمریکایی «میلیتری دات کام» در گزارشی، به بررسی حمایت نظامی واشنگتن از عربستان در جنگ یمن پرداخته و فاش کرده است که هواپیماهای سوخت‎رسان نیروی هوایی آمریکا بیش از 92 میلیون پوند (42 میلیون کیلوگرم) سوخت هواپیما را در هوا به جنگنده‎های ائتلاف تحت سرکردگی عربستان رسانده‎اند.

نقش آمریکا در جنایت عربستان علیه یمن بارها از سوی رسانه‌های مختلف افشا شده است. فروش تسلیحات به عربستان بزرگترین دلیل برای شراکت واشنگتن در این جنایت جنگی است. اخیرا نیز تصویر افسران آمریکایی در اتاق عملیات جنگ الحدیده جنجالی رسانه‌ای به پا کرد. اکنون جزئیات بیشتری در مورد نقش آمریکا در یمن منتشر شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه «میلیتری دات کام» که اخبار مربوط به قوای نظامی این کشور را منتشر می‌کند، نوشت: «از ابتدای جنگ یمن تاکنون، هواپیماهای سوخت‎رسان نیروی هوایی آمریکا بیش از 92 میلیون پوند (42 میلیون کیلوگرم) سوخت هواپیما را در هوا به جنگنده‎های ائتلاف تحت فرماندهی عربستان رسانده‎اند و این روند همچنان ادامه دارد.»
این پایگاه اینترنتی در گزارشی نوشت:« نیروی هوایی آمریکا کماکان عملیات سوخت‎رسانی هوایی خود را بر فراز شاخ آفریقا به جت‎های جنگنده ائتلاف به سرکردگی عربستان که اهداف جنبش انصارالله را در یمن هدف قرار می‌دهند، به‌طور مستمر پیگیری می‎کند.»
این در حالی است که قانونگذاران آمریکایی در حال آماده کردن خود برای صدور قطعنامه‎ای هستند که به کمک‌های هوایی آمریکا به جنگنده‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی خاتمه دهد. در این گزارش آمده است: «گزارش‌ها حاکی از آن است که از زمان آغاز جنگ یمن در سال 2015 میلادی، تا تاریخ 31 اوت 2018 (9 شهریور 1397)، هواپیماهای سوخت‎رسان نیروی هوایی آمریکا 2919 سورتی (پرواز جنگی) انجام داده و در مجموع حدود 42 هزار تن سوخت هواپیما را به جنگنده‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان در این منطقه‎ عملیاتی رسانده است. در هر پرواز هواپیماهای بزرگ سوخت‎رسان آمریکایی، ممکن است چندین عملیات سوخت‌رسانی هوایی انجام شود.»
در ادامه این گزارش آمده است: «از 2015 تاکنون، در مجموع هواپیماهای سوخت‌رسان«کِی سی-135 استارتوتانکر» ساخت شرکت بوئینگ و «کِی سی-10 اِکستندِر» ساخت شرکت مکدانل داگلاس آمریکا در 12102 عملیات سوخت‌رسانی هوایی شرکت کرده‌اند.»
در بخش دیگری از گزارش میلیتری دات کام آمده است: «ماه گذشته شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد جنگنده‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان از برخی انواع بمب‌های ساخت شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکایی، مانند شرکت لاکهید مارتین، برای حمله به اهداف مورد نظرشان در یمن استفاده می‌کنند.» به عنوان مثال، شبکه سی‌ان‌ان در گزارش تحقیقاتی خود برملا ساخت که بمب پرتاب شده روی یک دستگاه اتوبوس مدرسه، که منجر به شهادت 40 کودک در منطقه «ضحیان» در استان «صعده» شده، از نوع «لاکهید اِم کِی-82» بوده است.