kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
به دستور آمریکا و با هزینه آل‌سعود

تکفیری‌های اجاره‌ای از سوریه به اوکراین اعزام شدند

آمریکا صدها تروریست تکفیری اجاره‌ای را برای جنگ در شرق اوکراین از سوریه به این کشور اعزام کرد.
منابع خبری و اطلاعاتی روسیه اعلام کردند، آمریکایی‌ها صدها تروریست تکفیری را که در سوریه می‌جنگیدند، برای کشتار استقلال‌طلبان شرق اوکراین به این کشور فرستاده‌اند.در این باره، پایگاه خبری «شرق الاوسط» نیز به نقل از «منابع وابسته به ستاد نیروهای مسلح روسیه» نوشت: «بیش از 300 تروریست که طی ماه‌های مارس و آوریل (فروردین و اردیبهشت) به اوکراین اعزام شده‌اند، اکنون در عملیات ارتش اوکراین علیه استقلال‌طلبان مشارکت دارند. در این گزارش همچنین آمده که این تروریست‌ها که مدت‌ها در جنگ سوریه حضور داشته‌اند، غالباً از مناطق غربی اوکراین هستند و در میان آنها تک تیرانداز‌ها، افراد قسی‌القلب و کسانی که در عملیات ضد نیروهای روسی در شمال قفقاز حضور داشتند به چشم می‌خورند.این عده که در کنار نیروهای دولتی اوکراین می‌جنگند، به راحتی آدم می‌کشند.
حضور مزدوران خارجی در کنار ارتش اوکراین پیش از این هم سابقه داشته است. به‌عنوان مثال اسناد، گزارش‌ها و تصاویر متعددی از حضور گسترده چچنی‌ها در سوریه منتشر شده و این مسئله هیچ‌گاه از سوی هیچ کشوری تکذیب نشده است. از طرفی با توجه به اینکه فلسفه تاسیس جدایی‌طلبان چچنی، جنگ با روسیه است، به نظر می‌رسد، این اخبار دور از واقعیت نباشد! تکفیری‌ها که داعیه اسلام دارند، بیشتر علیه مسلمانان مرتکب جنایت شدند.
این مسئله، در کنار برخی حقایق دیگر باعث شده، تحلیلگران به این نتیجه برسند، که آنها، برخلاف ادعاهایی که دارند، به طور کامل در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. جالب اینکه تاکنون هیچ‌گاه سابقه نداشته این تکفیری‌های ضد دین و اسلام، علیه رژيم جنایتکار اسرائيل اقدامی کرده باشند. تکفیری‌ها از حمایت‌های گسترده عربستان، قطر، ترکیه و غرب برخوردارند طی هفته‌های گذشته نیز خبرهایی از حضور نیروهای شرکت امنیتی بدنام «بلک واتر» در شرق اوکراین منتشر شد. براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع اطلاعاتی مسکو، این عده با هدف مشاوره و کمک نظامی به فرماندهان ارتش اوکراین به این کشور اعزام شده‌اند و در سرکوب استقلال‌طلبان اوکراینی به آنها کمک می‌کنند. نام این شرکت امنیتی آمریکا در جنگ عراق و پس از جنایاتی که در این کشور علیه مردم مسلمان انجام داد، بر سر زبان‌ها افتاد. این شرکت امنیتی به دلیل اقدامات ضد بشری و قتل‌عام شمار زیادی از مردم بی‌گناه عراق، از این کشور اخراج شد.
دیروز نیز سرویس اطلاعات فدرال روسیه اعلام کرد، موفق به بازداشت اعضای یک گروه افراطی دیگر شده است. این عده قصد توطئه و انجام فعالیت‌های خرابکارانه در شبه‌جزیره کریمه را داشتند. در این باره صدای روسیه به نقل از سرویس امنیت فدرال روسیه ضمن «جنایتکار» خواندن این عده اعلام کرد آنها قصد انجام حملات تروریستی در شهرهای سیمفروپل، یالتاو سواستوپل را داشتند.چند هفته پیش نیز منابع اطلاعاتی روسیه اعلام کردند، مزدوران گروه «بلک واتر»، شرکت امنیتی بدنام آمریکایی نیز در اوکراین حضور دارند و در سرکوب استقلال‌طلبان با ارتش اوکراین همکاری می‌کنند.