kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

خسارت سیلاب به رودبار

بارش شدید باران در گیلان باعث آب‌گرفتگی معابر، اختلال در رفت‌وآمد خودروها و آسیب به تأسیسات زیربنایی برخی از مناطق استان شد و در فومن نیز صاعقه جان پیرمرد 70 ساله فومنی را گرفت.

به گزارش خبرنگار فارس از رودبار، بارش شدید باران که از عصر دیروز در برخی از مناطق رودبار آغازشده باعث آب‌گرفتگی معابر، اختلال در رفت‌وآمد خودروها و شهروندان و آسیب به تأسیسات زیربنایی مناطق گنجه از بخش مرکزی و روستاهای جوبن و دارستان شد.
آسیب به تأسیسات آب‌رسانی، برق‌رسانی و باغات زیتون
بارش شدید باران در مدت 20 دقیقه به بیش از پنج میلی‌متر رسید و طغیان رودخانه گنجه رودبار نیز علاوه‌بر اینکه باعث آب‌گرفتگی معابر عمومی و منازل شد، به تأسیسات آب‌رسانی، برق‌رسانی و باغات محصول زیتون نیز خسارت عمده‌ای وارد کرد.
براثر وقوع سیل آب آشامیدنی و برق 250 خانوار ساکن گنجه رودبار قطع شد و سیلاب به چند دستگاه موتورسیکلت و خودروهای پارک شده در مسیر نیز خسارت وارد کرد.
 خسارت سیلاب به مناطق گنجه، جوبن و دارستان
فرماندار شهرستان رودبار با‌اشاره به جزئیات وقوع سیل در رودبار اظهار کرد: نیروهای امدادی در فاصله زمانی کمتر از نیم ساعت در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کردند و شدت بارندگی به حدی بود که آب ناشی از بارندگی از طریق نهرها به داخل روستا منتقل‌شده و به معابر عمومی خسارت وارد کرد
اسماعیل میرغضنفری با‌ اشاره به اینکه سیلاب به منطقه گنجه از بخش مرکزی و روستاهای جوبن و دارستان خسارت وارد کرده افزود: تأسیسات زیربنایی ازجمله برق، گاز، آب، معابر روستایی اصلی و فرعی داخل روستاها، پل‌های ارتباطی، بخشی از باغات زیتون و محصولات انبار زیتون براثر بارش شدید باران خسارت‌دیده‌اند.وی با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار در محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند گفت: دستورات لازم داده‌شده و اکیپ متشکل از دستگاه‌های متولی برای جبران خسارت‌های وارده در محل حاضر هستند تا مشکلات را حل کنند.
فرماندار شهرستان رودبار با ‌اشاره به اینکه برق مناطق سیل‌زده وصل شده تصریح کرد: اکنون عمده مشکل ما در تأسیسات آب‌اشامیدنی است و میزان خسارات وارده نیز بعد از بازدید میدانی ستاد مدیریت بحران استان اطلاع‌رسانی می‌شود.
بارش شدید و رگباری باران در این شهرستان نیز در دقایقی از عصر دیروز باعث آب‌گرفتگی معابر و اختلال در رفت‌وآمد خودروها و شهروندان شد.
مرگ پیرمرد فومنی بر اثر صاعقه
بارش باران و وقوع صاعقه در این شهرستان علاوه‌بر آب‌گرفتگی معابر و اختلال در رفت‌وآمد خودروها و شهروندان باعث مرگ پیرمردی 70 ساله شد.
فرمانده انتظامی فومن نیز با‌ اشاره به دلیل فوت پیرمرد فومنی اظهار کرد: این مرد 70 ساله صبح دیروز در باغ کشاورزی خود مشغول به کار بود که براثر اصابت صاعقه جان باخت.
محسن جعفرزاده گفت: جسد این مرد روستایی برای طی مراحل قانونی به سردخانه بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن انتقال‌یافته است.