kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
ابتکار تازه فلسطینی‌ها

راهپیمایی بازگشت در غزه شبانه برگزار می‌شود

جوانان فلسطینی می‌گویند برای اینکه صهیونیست‌ها نتوانند تظاهرات بازگشت آنها در غزه را به گلوله ببندند، از این پس این راهپیمایی‌ها را به صورت شبانه برگزار خواهند کرد.



سرویس خارجی-

جوانان غزه زمان تظاهرات هفتگی «بازگشت» در غزه را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که نظامیان صهیونیست نتوانند به راحتی آنها را هدف گلوله قرار دهند. طبق گزارش‌های منتشر شده از فلسطین، از این پس مراسم راهپیمایی و ارسال بادبادک‌های آتش‌زا به سمت سرزمین‌های اشغالی بصورت شبانه انجام خواهد شد چرا که هنگام شب تک‌تیراندازان صهیونیست قادر به هدف قرار دادن راهپیمایان نخواهند بود. از سوی دیگر برافروختن آتش در مرزها توسط جوانان فلسطینی موجب شده که دود و آتش مانع از تیررس قرار گرفتن تظاهرکنندگان شود و نظامیان به راحتی نتوانند به جوانان شلیک کنند.
روزنامه عبری «هاآرتص» روز گذشته در این رابطه نوشت: «ارتش اسرائیل در برخورد با تظاهرات‌های شبانه فلسطینی‌ها در مرزهای غزه دچار مشکل می‌شود.»
به گزارش خبرگزاری قدس، «عاموس هرئیل» تحلیلگر هاآرتص نوشت: «اسرائیل از یورش گسترده تظاهرکنندگان از مرز و نفوذ آنها به داخل نگران شده است. چرا که جوانان غزه توانسته‌اند نقطه ضعفی جدید از اسرائیل در مرزهای غزه را نمایان کنند، زیرا در شب هنگام روش‌های برخورد و سرکوب تظاهرات مردم محدودتر از روز است... از طرفی افزایش آتش‌سوزی‌ها در شهرک‌های اطراف غزه ناشی از بالن‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا موجب شده که فشارهای سیاسی بر بنیامین نتانیاهو افزایش پیدا کند و این مسئله اختلافات درونی را افزایش خواهد داد.»
گفتنی است از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه از ۳۰ مارس(10 فروردین) گذشته تاکنون ۱۹۵ فلسطینی از جمله ۳۲ کودک به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی یا حملات هوایی و زمینی ارتش صهیونیستی به شهادت رسیده و بیش از ۲۰ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.
  وضعیت بغرنج بیمارستان‌های غزه
از سوی دیگر مدیر بخش پذیرش و اورژانس بیمارستان الشفاء از وضعیت بغرنج بیمارستان‌های غزه در پی تشدید بحران سوخت خبر داده است. «ایمن السحبانی» روز گذشته در یک کنفرانس خبری تاکید کرد، بیمارستان‌های غزه به طور جدی به سوخت نیاز دارند و در صورت عدم فعالیت ژنراتورهای برقی آنها، بیماران در بخش‌های اورژانس و ویژه در معرض مرگ قرار می‌گیرند. وی از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های جهانی و البته همه مسئولان فلسطینی خواست که این حجم از بحران را درک کرده و برای کمک‌رسانی وارد عمل شوند، چون بیمارستان‌های غزه در حال عبور از خط قرمز یعنی مرگ بیماران خود هستند.
السحبانی افزود: بیمارستان‌های غزه مملو از بیمار شده‌اند و 8 هزار عمل جراحی به تعویق افتاده است. در این میان بیماران سرطانی وضعیت بدتری دارند و هیچ راهکاری برای بهبود شرایط آنها وجود ندارد. وی تاکید کرد: در این شرایط است که بیماران غزه در سکوت درد می‌کشند و در سکوت می‌میرند.