kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹

رهبر حزب معارض سوری بشار اسد را منتخب مردم سوریه و یاور این کشور خواند

رهبر یک حزب معارض سوری خطاب به بشار اسد گفت: «جناب رئیس‌جمهور، شهروندان سوریه تو را دوست دارند و انتخابت کرده‌اند و قدردان مشکلات و دغدغه‌هایی که داری، نیز هستند.»



«مجد نیازی» رئيس حزب معارض «سوریا الوطن» از طریق انتشار یک فایل ویدئویی در صفحه فیسبوک خود، خطاب به بشار اسد، پیامی ارسال کرد.
نیازی در آغاز با بیان اینکه به عنوان یک شهروند سوری صحبت می‌کند نه با سمت حزبی خود، ‌ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور سوریه برای مشاهده این ویدئو زمان کافی داشته باشد. رئیس حزب سوریا الوطن در ادامه، با اشاره به انتخاب رئیس‌جمهور سوریه توسط مردم این کشور، اعلام کرد که بسیاری از مردم سوریه که خارج از این کشور حضور دارند، خواستار بازگشت (به وطن) هستند. وی خطاب به بشار اسد گفت: «جناب رئيس‌جمهور، شهروندان سوری تو را دوست دارند و انتخابت کرده‌اند. همچنین، قدردان مشکلات و دغدغه‌هایی که داری نیز هستند. این معارض سوری افزود: «این کشور با فداکاری و ایستادگی ملت و رئيس‌جمهور خود ایستاده است. هیچ ملتی در جهان، آنچه را که ملت سوریه تجربه کرده، تجربه نکرده است. اما علی‌رغم این هجوم، مقابل آن ایستاده است.» نیازی با بیان اینکه این ایستادگی نیازمند ابزار است، اعلام کرد:‌«ملت سوریه سخت‌ترین شرایط را تحمل کرده است.»
وی با اذعان به موفقیت دمشق در سطح روابط خارجی، دیپلماسی و نظامی اعلام کرد که برخی از مردم سوریه خواستار بازگشت به کشورشان هستند و لزوما هر کس که از این کشور خارج شده خائن نیست.
آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور در سال 2011 با اعزام تروریست‌ از 100 کشور به داخل خاک سوریه، جنگ داخلی گسترده‌ای را علیه دولت «بشار اسد» راه انداخته‌اند. اما برخلاف انتظار واشنگتن و غرب، تروریست‌ها در این جنگ شکست
خورده‌اند.