kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰

شرط کشورهای شکست خورده برای آینده سوریه: روابط دمشق و تهران باید قطع شود!

کشورهای شکست خورده در سوریه، که طی سال‌های گذشته از تروریست‌ها حمایت می‌کرده‌اند، برای این کشور شرط گذاشتند و خواستار قطع روابط دمشق و تهران شدند!

فرستادگان کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان، اردن و مصر با تشکیل به اصطلاح یک «کارگروه کوچک» در ژنو، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و در این بیانیه، برای آینده سیاسی سوریه، هفت شرط گذاشتند که یکی از آنها، قطع کامل روابط میان دولت‌های سوریه و ایران است! تجزیه سوریه به مناطق آزاد شده و تحت کنترل دولت، عدم نظارت دولت سوریه بر افراد مسلح (تروریست‌ها)، تشکیل کمیته قانون اساسی تحت نظارت سازمان ملل، عدم استفاده از سلاح شیمیایی، و عاری‌سازی سوریه از سلاح‌های کشتار جمعی، و بازگشت آوارگان تحت نظارت سازمان ملل، از دیگر شرط‌های این کشورها اعلام شده است.
کشورهای مذکور اعلام کرده‌اند، درصورتی که شرط‌های فوق تحقق نیابد، آنها نیز از ارائه هرگونه کمک به روند بازسازی مناطق تحت کنترل دولت، خودداری می‌کنند. این تهدید درحالی صورت می‌گیرد که دمشق پیش از این اعلام کرده بود، به کشورهای حامی تروریسم در سوریه، اجازه هرگونه مشارکت در بازسازی را نخواهد داد.
به گفته کارشناسان، حذف حامیان تروریسم از مشارکت در روند بازسازی سوریه، نه‌تنها هیچ‌گونه تاثیر بدی بر این روند نخواهد داشت، بلکه به کشورهای حامی تروریسم چه ازلحاظ سیاسی و چه از لحاظ اقتصادی، ضربه وارد می‌کند و شکوفایی اقتصادی سوریه و کشورهای دوست را به دنبال خواهد داشت.