kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
قابل توجه بزک‌کنندگان FATF!

رئیس FATF: با اسرائیل علیه ایران همکاری نزدیک داریم

«نپذیرفتن FATF بازی کردن در زمین اسرائیل و آمریکا است»، این تیتر چند روز پیش یکی از روزنامه‌های اقتصادی اصلاح‌طلب است که بر اساس خط تبلیغی و عملیات روانی مدعیان اصلاحات در طی ماه‌های اخیر به بزک FATF و هراس‌افکنی از عدم همکاری با این نهاد پرداخته و با این ادعا که اثر عدم همکاری با گروه اقدام مالی و بازگشت به فهرست تحریم‌های آن از اثر تحریم‌های آمریکا بیشتر است، نوشته بود این عدم همکاری همان خواسته آمریکا، اسرائیل و سایر دشمنان ایران است.
سرویس سیاسی-

حالا دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا و رئیس‌FATF در جلسه استماع روز پنجشنبه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا صراحتا اذعان کرده است که برای مقابله با ایران همکاری نزدیکی با اسرائیل و عربستان داریم.
جالب اینکه پیشتر هم خوان زاراته، معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته بود: «برای قراردادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل FATF نیاز است.»
تحریم‌های رفع شده برجامی
مجددا احیا می‌شود!
«مارشال بیلینگزلی» دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا که در حال حاضر ریاست «گروه ویژه اقدام مالی (FATF) » را به عهده‌دارد روز پنجشنبه در یک جلسه استماع در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره روند احیای تحریم‌ها علیه ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام گفت: «تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران که ذیل برجام رفع کرده بودیم در دو مرحله مجدداً احیا می‌شوند.»
مقام خزانه‌داری آمریکا درباره هدف از اجرای این تحریم‌ها گفت: «قصد داریم ایران را بابت اقدامات مرگبار و بی‌ثبات‌کننده‌اش پاسخگو کرده و جای شک باقی نگذاریم که ایران بایستی به میز مذاکره برگردد».
بیلینگزلی در ادامه به ارائه آمارهایی درباره تحریم‌های اعلام‌شده علیه ایران در دولت فعلی آمریکا پرداخت و گفت: «خزانه‌داری آمریکا در این دولت، ۱۷ دور تحریم‌ علیه ایران اعلام کرده و ۱۴۵ فرد مرتبط با ایران را به دلیل طیفی از فعالیت‌ها اعم از تروریسم،‌اشاعه تسلیحاتی و نقض حقوق بشر و جلوگیری از سوءاستفاده ایران از نظام مالی جهان در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.»وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد آمریکا برای مقابله با آنچه به گفته وی «فعالیت‌های مخرب ایران» خوانده شده همکاری نزدیکی با عربستان و رژیم صهیونیستی دارد.
رئیس‌FATF همچنین خاطرنشان کرد در این جایگاه برای تقویت نظام مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم تلاش می‌کند. او گفت: «ما به صورت روزانه با سایر کشورها در سراسر دنیا، اعم از کشورهایی که در معرض نظام‌های مالی غیرقانونی ایران، روسیه و کره شمالی قرار گرفته‌اند همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه برای تقویت نظام‌های مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم داریم.»
او همچنین به شرکت‌ها در سراسر جهان توصیه کرد احتیاط لازم را به خرج دهند تا درگیر «شبکه فریب‌‌آمیز ایران»-به ادعای او- نشوند.
بیلینگزلی در ادامه مدعی شد سقوط ارزش ریال از نشانه‌های اثرگذاری سیاست‌های آمریکا علیه ایران است. او گفت: « تاکنون حدود ۱۰۰ شرکت بین‌المللی اعلام کرده‌اند ایران را ترک می‌کنند. انتظار داریم موارد بیشتری را هم شاهد باشیم.»
نپذیرفتن FATFبازی در زمین اسرائیل است یا پذیرفتن آن؟!
در چنین شرایطی که وزارت خزانه‌داری آمریکا به اتاق جنگ اقتصادی علیه ملت ایران تبدیل شده و چریک‌های کت و شلواری آن به صراحت از همکاری با اسرائیل و رژیم سعودی برای تغییر حاکمیت در ایران دم می‌زنند، جریان مدعی اصلاح‌طلبی و برخی نمایندگان مجلس و مدیران دولتی نه تنها در جهت مقابله با این جنگ اقتصادی قدم بر نمی‌دارند، بلکه جاهلانه و یا خائنانه با شیوه فریب و عملیات روانی بزک برجام به تطهیر FATF پرداخته و به پیاده نظام دشمن تبدیل شده‌اند.
سیاه‌نمایی این جریان از اوضاع اقتصادی کشور در صورت عدم همکاری با این نهاد درحالی صورت می‌گیرد  که علیرغم همکاری‌های گسترده ایران با FATF از اواخر سال 94 و حتی خروج کشورمان از لیست سیاه FATF از تیرماه 95 تاکنون، وضعیت تعاملات بانکی ایران با سایر کشورها نه تنها بهتر نشده است و همچنان بانک‌های متوسط و بزرگ خارجی تمایلی به همکاری با کشورمان ندارند بلکه بانک‌های چینی، ترکیه‌ای و صرافی‌‌های اماراتی که قبلا با کشورمان همکاری می‌کردند، امروزه این همکاری‌ها را محدود کرده‌اند. این اتفاقات به خوبی اثبات می‌کند که لزوما همکاری با FATF به بهبود وضعیت همکاری ایران با بانک‌های خارجی منجر نخواهد شد بلکه مشکل اصلی، حفظ کامل ساختار تحریم‌های ثانویه بانکی آمریکاست.
همچنین ادعای تصور عدم رضایت آمریکا از تحقق درخواست‌های FATF از ایران و جلوگیری از تشدید تحریم‌ها بر علیه کشورمان در صورت تحقق این درخواست‌ها، تصوری غلط و غیرواقعی است زیرا شواهد متعدد و قابل توجهی در اظهارات مقامات آمریکایی‌ از جمله خوان زاراته، معاون مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا و همین اظهارات روز پنجشنبه «بیلینگزلی» وجود دارد که نشان‌دهنده نقش و اثرگذاری اتاق جنگ اقتصادی آمریکا یعنی وزارت خزانه‌داری در FATF و اصرار آنها بر استفاده حداکثری از ظرفیت این نهاد بین‌المللی برای افزایش اثرگذاری تحریم‌ها بر علیه کشورمان است.
اینکه تصور شود که یک نهاد جاسوسی مالی بین‌المللی که توسط آمریکا و شش قدرت دیگر تاسیس گردیده در مسیر شفاف‌سازی و سلامت اقتصادی کشور‌ها قدم بر خواهد داشت ناشی از ساده‌اندیشی سیاسی و ناتوانی در شناخت ماهیت و نیرنگ استکبار جهانی است. شفاف‌سازی فعالیت‌های مالی و بانکی بر پایه قوانین داخلی کشورها اقدامی لازم و مورد حمایت است لیکن شفاف‌سازی برپایه اهرم خدعه سازمان‌های بین‌المللی و براساس نقشه‌های شوم قدرت‌های سلطه‌گر و در راس آنها شیطان بزرگ هیچ ارتباطی به شفافیت اقتصادی ندارد.
دولت هنوز هم به اجرای FATF اصرار دارد؟
با توجه به صراحت رئیس‌FATF  از اذعان به همکاری با اسرائیل و رژیم سعودی بر علیه کشورمان آیا دولت محترم هنوز باور نمی‌کند که دشمن جنگ اقتصادی تمام عیاری را با بهره‌گیری از تمامی ابزارها علیه نظام اسلامی به راه انداخته است که تصور می‌کند به جای استحکام بخشی به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی با مذاکره می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد. اینکه مقامات آمریکا علیرغم ۴۰ سال دشمنی علیه نظام اسلامی هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند همان قدر تعجب آور است که برخی در داخل کشور تصور می‌کنند که با مذاکره و امتیاز‌دهی به دشمن می‌توان مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد! تاسف آور است در حالی که شیطان بزرگ حلقه محاصره اقتصادی را علیه نظام اسلامی تنگ‌تر نموده است برخی به جای برنامه‌ریزی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن به دنبال تصویب معاهداتی هستند که دشمن درصدد است با تصویب آنها حلقه محاصره را سخت‌تر و اهداف شوم خود را یکی پس از دیگری به مرحله اجرا در آورد!