kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
سیدحسن نصرالله:

عشق به مقام و ثروت حاکمان عرب اشغال فلسطین را 70 ساله کرد

به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان، ترس حکام عرب از بر باد رفتن جایگاه و ثروت‌هایشان طی 70 سال گذشته، باعث از دست رفتن فلسطین و نفوذ آشکار آمریکا و دخالت‌های آن در منطقه شده است.

سیدحسن نصرالله، چهارشنبه شب در مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) در حومه جنوبی بیروت گفت، گمان نمی‌کنم کسی در جهان عرب یا جهان اسلام از میان رهبران کشورها، پادشاهان و روسای جمهوری، نخبگان سیاسی، فرهنگی، فکری، اقتصادی و فرماندهان نظامی و هیچ کس دیگری در درون خود به روشنی، حقیقت رژیم صهیونیستی را نداند و اذعان نداشته باشد که چیزی به نام اسرائیل وجود نداشته است. وی افزود، گروهک‌های یهودی صهیونیستی به تدریج از همه نقاط جهان آمدند و فلسطین را به‌اشغال خود درآوردند، تعداد زیادی از ملت فلسطین را از طریق قتل عام‌ها، ایجاد ترس و وحشت، فریب و حیله‌گری، آواره و با حمایت بین‌المللی رژیم‌اشغالگر خود را برپا کردند و مناطق زیادی از کشور فلسطین در سال 1948 از سوی صهیونیست‌ها با حمایت برخی کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا ‌اشغال و همچنان ادامه دارد.
سید حسن نصرالله تاکید کرد، رژیم‌ها، رهبران، پادشاهان و روسای جمهوری برای تخت و منصب خود نگران هستند و به خاطر همین است که از آمریکا و انگلیس و غرب می‌ترسند، چرا که هر کسی که موضعی مخالف با آنها بگیرد، میلیون‌ها اتهام و تهمت به او می‌زنند و هر کاری را برای سرنگونی او می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد، امروز آمریکا به صورت آشکار و در برابر چشم جهان، در امور داخلی هر کشوری به خصوص در جهان عربی و اسلامی، دخالت می‌کند و برخی چیزها را رد می‌کند و گزینه‌های دیگری را تحمیل می‌کند، تحریم می‌کند، فقط در فکر منافع خود است، بی‌آنکه توجهی به مصلحت این ملت‌ها و حتی منافع همپیمانان و متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی خود داشته باشد، اما همه در برابر آمریکا عاجزانه، تسلیم پذیر و ضعیف هستند، چرا که از آمریکا می‌ترسند، نه برای اینکه آمریکا را نمی‌شناسند یا از استکبارطلبی و خودبرتربینی آن خبر ندارند.
 سید مقاومت یادآور شد، پس از حادثه کربلا، بسیاری که به دنبال منافع دنیوی بودند، حتی به همان هم دست نیافتند و با غضب الهی و عذاب آخرت هم روبه رو می‌شوند. پس مشکل حب دنیا، رکن قرار دادن دنیا و تعلق خاطر به آن است.