kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

شرایط سخت کاری و دستمزد پایین هزاران معلم را در «هانوفر» آلمان به خیابان‌ها کشاند

هزاران معلم ساکن شهر «هانوفر» آلمان در اعتراض به شرایط نامطلوب کاری و دستمزدهای پایین، به خیابان‌ها آمدند و علیه سیاست‌های دولت، تظاهرات کردند.

هزاران معلم آلمانی پنجشنبه گذشته با انجام راهپیمایی در خیابان‌های شهر «هانوفر»، نسبت به شرایط معیشتی و کاری خود، اعتراض کردند. در این اعتراضات که به دعوت اتحادیه کارمندان علمی و آموزشی آلمان ترتیب داده شده بود، معترضان خواستار بهبود شرایط کاری و دستمزدهای بهتر برای خود شدند. معلمان مدارس ابتدایی، متوسطه و دبیرستان در این راهپیمایی شرکت داشتند. به گزارش تسنیم، اتحادیه مذکور از دولت ایالتی هانوفر درخواست کرده، در اسرع وقت برنامه‌ای برای افزایش حقوق معلمان مدارس تدوین کند، اتحادیه معلمان همچنین تهدید کرده‌اند که در صورت تغییر نکردن اوضاع  و ثابت بودن حقوق معلمان، آنها به سایر ایالت‌های فدرال کشور مهاجرت خواهند کرد.
آلمان که یک کشور صنعتی است و طی دهه‌های گذشته، وضعیت اقتصادی بهتری نسبت به سایر کشورها داشته است، کم‌کم در حال ورود به جرگه کشورهای بحران‌زده است.
خبرها از آلمان همچنین حاکی است که بازنشستگان و مستمری‌بگیران، وضعیت مناسبی ندارند و پس از بازنشستگی، مجبورند کار جدیدی برای خود دست و پا کنند.