kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
پایان چشم انتظاری 36 ساله پدر و مادر شهید کلهر

پسرم، حسین زمان را یاری کرد

پدر و مادر شهید تازه تفحص شده بعد از گذشت 36 سال برای نخستین بار با پیکر فرزندشان دیدار کردند.

به گزارش تسنیم، شهید «ابوالفضل کلهر» متولد سال 1345 در تهران بود. او در سال 61 به صورت داوطلبانه در عملیات رمضان شرکت کرد و در منطقه شرق بصره به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید 17 ساله در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت. طی عملیات اخیر تفحص، پیکر مطهر این شهید توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف و توسط پلاک شناسایی و احراز هویت شد. پدر و مادر این شهید تازه تفحص شده پایتخت بعد از گذشت 36 سال برای نخستین بار دقایقی پیش با پیکر فرزندشان دیدار کردند.
در این مراسم مادر شهید کلهر در حالیکه استخوان‌های کفن پیچ شده فرزندش را در آغوش گرفته بود، گفت: ابوالفضل در محرم به دنیا آمد و 36 سال بعد در محرم به آغوشم بازگشت. پسرم در سن 17 سالگی عاقبت‌بخیر شد.
این مادر شهید افزود: به داشتن چنین فرزندی افتخار می‌کنم. پسرم اینقدر کوچک نبود. قد و قامت بلندی داشت. با آبرو به جبهه رفت و امروز با آبرویی فراتر برگشته است.
وی ضمن تشکر از استقبال‌کنندگان از پیکر فرزندش، اظهار داشت:همه ما در برابر شهدا باید پاسخگو باشیم. همه این شهدا با افتخار آمدند و تشییع شدند. از شما جوانان می‌خواهم راه شهیدان را بروید و آبرو کسب کنید. از رهبر دست نکشید. تمام زندگی ابوالفضل من، رهبرش بود. عشقش خمینی(ره) بود و حسین زمان را یاری کرد.