kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

پیش‌بینی مرگ صدها هزار کودک تا پایان امسال!

بیش از ۵۰۰ هزار نوزاد در مناطق جنگی، تا پایان سال میلادی جان خود را از دست خواهند داد که این میزان معادل هر دقیقه یک مرگ است!

صندوق حمایت از کودکان (Save the Children) اعلام کرد: دو سوم کودکانی که در مناطق جنگی زندگی می‌کنند با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.
این موسسه خیریه که برآورد‌های خود را براساس داده‌های سازمان ملل انجام می‌دهد، اعلام کرد: در سال جاری 4/5 میلیون کودک زیر پنج سال در مناطق جنگی با خطر‌های ناشی از گرسنگی مواجهند و به درمان نیاز دارند. این میزان نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایشی ۲۰ درصدی داشته است. نکته قابل تامل این است که از هر سه کودک تنها یک کودک به درمان دسترسی دارد و پیش‎بینی می‌شود ۵۹۰ هزار کودک جان خود را از دست بدهند.
این اطلاعات پیش از انتشار گزارش سالانه سازمان ملل در مورد امنیت غذایی منتشر شد. گزارش سال گذشته هشدار داد افزایش گرسنگی جهانی که برای نخستین بار در قرن بیستم رخ داده، می‌تواند منجر به جنگ و تغییرات آب و هوایی ‌شود.سودان، افغانستان، یمن و سومالی چهار کشوری هستند که با بیشترین خطر مواجهند. بطور متوسط برنامه‌های غذایی تقریبا یک سوم کمک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند که در یمن به دلیل وخامت اوضاع این میزان به ۶۰ درصد می‌رسد، اما همچنان با مشکلات بزرگتری دست و پنجه نرم می‌کند. ۴۰۰ هزار کودک در این کشور به دلیل جنگ عربستان و ائتلاف سعودی علیه مردم این کشور در خطر سوءتغذیه قرار دارند.
تحقیقات قبلی صندوق حمایت از کودکان نشان می‌داد که موارد نقض قاعده حقوق کودکان به دلیل عدم دسترسی به کمک‌های بشردوستانه و حمله به گروه‌های حامی کودکان از ۱۰۱۴ مورد در سال ۲۰۱۶ به ۱۴۶۰ مورد در سال ۲۰۱۷ افزایش
یافته است.