kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

کیم‌جونگ اون خطاب به ترامپ؛ ما گام‌هایی را برداشتیم حالا توپ در زمین شماست

مقام ارشد روسی که به تازگی با رهبر کره شمالی دیدار کرده درباره «کیم جونگ اون» گفته او هیچ برنامه‌ای برای گام های یکجانبه به سمت خلع سلاح ندارد و در عوض منتظر واکنش آمریکا به گام‌هایی است که او تا کنون برداشته است. رهبر کره شمالی این را هم گفته که «حالا توپ در زمین آمریکا افتاده است.»


خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارشی در باره دیدار اخیر «والنتینا ماتوینکو»، رئیس سنای روسیه در روز شنبه با رهبر کره شمالی منتشر و اعلام کرده که رهبر کره شمالی در این دیدار تاکید کرده که اکنون توپ در زمین آمریکا است و پیونگ یانگ منتظر واکنش های واشنگتن به گام‌هایی است که تاکنون کره شمالی برداشته است. وی همچنین تصریح کرده که اقدامی یکجانبه از سوی کره برای خلع سلاح صورت نخواهد گرفت.
تسنیم  هم در این باره به نقل از خبرگزاری رویترز نوشته، رئیس شورای فدراسیون روسیه گفته رهبر کره شمالی امیدوار به حمایت روسیه از تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی است. ماتوینکو در این دیدار پیام کتبی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را هم به رهبر کره شمالی تقدیم کرده و او هم در پاسخ اظهار داشته آمادگی و تمایل زیادی برای انجام یک سفر رسمی به روسیه را دارد.
اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی
اما به رغم آنکه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود آمریکا هنوز منتظر گام های پیونگ یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای است، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید گفت دونالد ترامپ آماده دیدار دیگری با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در تازه‌ ترین نامه خود به دونالد ترامپ خواستار دیدار دوباره با رئیس جمهور آمریکا شده است. سندرز لحن این نامه را «خیلی گرم» خواند و آن را «بسیار مثبت» ارزیابی کرد. وی تاکید کرد که دولت آمریکا تهیه مقدمات دیدار را آغاز کرده است.
سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که این نامه «نشانه‌ جدیدی از پیشرفت در روابط» دو کشور است. سندرز برگزاری دیدار میان رهبران دو کشور را مهم خواند و گفت، از آنجایی که در کره شمالی اغلب تصمیم‌ ها را کیم جونگ اون می‌گیرد ملاقات دوباره رئیس جمهور آمریکا با وی اهمیت زیادی دارد.