kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
سید حسن نصرالله:

در بالاترین سطح آمادگی هستیم / برای آمدن جوانان به جبهه یک ‌اشاره کافی است

«جوانان ما برای رفتن به میادین جنگ با تروریست‌های تکفیری در سوریه آماده اند، فقط یک‌اشاره کافی است.» این بخشی از صحبت‌های یکشنبه دبیرکل حزب‌الله لبنان است وقتی داشت از «خصوصیت بارز جوانان مقاومت» سخن می‌گفت.


مردم لبنان و طرفداران حزب‌الله روز یکشنبه به مناسبت اولین سالروز آزادسازی «جرود عرسال» واقع در شمال شرق لبنان که در حقیقت دومین عملیات مقاومت برای آزادسازی پس از آزادسازی جنوب اراضی این کشور در سال ۲۰۰۰ محسوب می‌شود، در منطقه «هرمل» جشن برگزار کردند.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله نیز پس از مراسم جشن از طریق ویدئوکنفرانس به ایراد سخنرانی پرداخت و اولین سالروز عید آزادسازی دوم را به مردم لبنان و حاضران در مراسم هرمل تبریک گفت.
 وی آزادسازی دوم را «عید ملت، ارتش و مقاومت لبنان» بر شمرد و اعلام کرد که این پیروزی معادله طلایی است که ارتش، ملت و مقاومت آن را به دست آورده است.
دبیرکل حزب‌الله در تمجید از نیروهای جوان مقاومت نیز گفت: «این نسلی است که آگاهی، بصیرت و آمادگی برای جنگ را دارند. اگر ما امروز بخواهیم در هر گونه عملیاتی در سوریه شرکت کنیم، کافی است به جوانان‌اشاره کنیم.»
به گزارش فارس، تروریست‌های جبهه النصره، پس از پنج سال حضور و ایجاد ناامنی در منطقه «عرسال» در شمال لبنان سرانجام در اواخر فصل تابستان سال گذشته، مجبور شدند به توافق با حزب‌الله لبنان تن دهند و این منطقه را به مقصد استان ادلب سوریه ترک کنند.
ادامه کمک‌های آمریکا به تروریست‌ها
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به ابعاد دیگری از کمک‌های واشنگتن به تروریست‌های داعش پرداخت و گفت: «کسانی که داعش را در سوریه شکست دادند، کسانی هستند که با آن مبارزه کردند، نه آمریکایی‌ها. هر بار که داعش در منطقه‌ای در سوریه محاصره می‌شد، بلافاصله جنگنده‌های آمریکایی برای نجات داعشی‌ها اقدام می‌کردند.» وی سپس این سؤال را مطرح کرد که «اگر گروه‌های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق پیروز می‌شدند، سرنوشت خود کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس چه می‌شد؟ برخی‌ روی داعش و جبهه النصره حساب باز کرده بودند، ولی آنها باید بدانند همین گروه‌های تروریستی تکفیری که از آنها حمایت می‌کنند، ریختن خون آنها را مباح می‌دانند.»
سید حسن نصرالله با بیان اینکه اتاق عملیات «الموک» اردن، گروه‌های تروریستی را در جنوب سوریه هدایت می‌کرد، گفت: «عقب‌نشینی اتاق الموک از حمایت از گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه، بزرگ‌ترین درس درباره تکیه نکردن به آمریکا است...اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که مقدماتی درباره حملات شیمیایی دروغین در سوریه با هدف حمله به این کشور و حمایت از تروریست‌ها فراهم شده است. غرب مقدمات مربوط به سناریوی شیمیایی برای حمله به سوریه را فراهم می‌کند، اما در برابر جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه کودکان یمنی سکوت می‌کند.»
بحران بیماری روانی در ارتش صهیونیستی
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه از بحران واقعی ارتش صهیونیستی سخن گفت: «بحران واقعی این رژیم در عدم جذب جوانان است چرا که با وجود همه امکانات نظامی که در اختیار دارد، نمی‌تواند جوانان را برای حضور در ارتش جذب کند و محکوم به شکست است... سال گذشته 44 هزار نظامی اسرائیلی به روانپزشک مراجعه کرده‌اند و این ارتش با اینکه بسیاری از امکانات و تجهیزات خود را به روز و پیشرفته کرده است ولی همه این اقدامات نیز نتوانسته‌اند این رژیم را از شکست نجات دهند.»
بزرگ‌ترین حزب لبنان
سید حسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنانش به مسایل داخلی لبنان‌اشاره کرد: «برخی‌ها با هدف تخریب چهره حزب‌الله می‌خواهند آن را مسئول همه مشکلات کشور جلوه دهند، این در حالی است که گروه مقاومت لبنان بزرگ‌ترین حزب است، اما کمترین مشارکت را در عرصه سیاسی دارد.»
به گفته سید مقاومت، هدف از آنچه که اکنون علیه لبنان شایعه می‌شود، این است که حزب‌الله مسئول مشکلات لبنان در همه سطوح معرفی شود. برای تشکیل دولت جدید لبنان باید گفت‌وگوی داخلی بین احزاب سیاسی صورت بگیرد، اما زمان زیادی نداریم. در موضوع تشکیل کابینه نباید مسئله جدیدی مانند روابط با سوریه را مطرح کرد.
اطلاعات نظامیان صهیونیست منتشر شد
خبر دیگر اینکه، مقام‌های امنیتی صهیونیستی اعلام می‌کنند که اطلاعات صدها هزار نظامی این رژیم هک شده و به طرف‌های خارجی فروخته شده است.
به گزارش فارس، به نقل از شبکه تلویزیونی «حاداشات تی وی»، چهار مظنون این حادثه متعلق به یگان «میتاو» در سال‌های 2011 تا 2014 اطلاعات هزاران نظامی را از یک بانک اطلاعاتی هک کردند.این بانک اطلاعاتی به یک برنامه‌ توسعه یافته رایانه‌ای که اطلاعات شخصی نظامیان و خانواده‌های آنها را شامل می‌شد، متصل بود و اطلاعات سرقت رفته بعدا به شرکت‌ها و طرف‌های خارجی فروخته شد. این هکرها مدت‌ها بدون این‌که دستگیر شوند اطلاعات نظامیان صهیونیستی را سرقت می‌کردند. وزارت دادگستری نیز بعد از افزایش شکایات، تحقیق در این زمینه را آغاز کرد.