kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳

جوان 24 ساله آمریکایی در فلوریدا مردم را به رگبار بست و خودکشی کرد

یک جوان آمریکایی در محل بازی‌های رایانه‌ای شهر «جکسون ویل» ایالت «فلوریدا» حاضران را به گلوله بست و دو نفر را کشت، 11 نفر را زخمی کرد و در نهایت خودکشی کرد.

«دیوید کاتز» جوان 24 ساله اهل شهر «بالتیمور» پس از حضور در مسابقات بازی‌های رایانه‌ای شهر «جکسون ویل»، شروع به تیراندازی علیه حاضران کرد. به گزارش فارس، پلیس آمریکا اعلام کرده این فرد پس از کشتن دو نفر و زخمی کردن 11 نفر خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده است.این در حالی است که ایسنا به نقل از رسانه‌های محلی فلوریدا گزارش داده، در ماجرای فوق، چهار تن کشته و 11 نفر دیگر مجروح شده‌اند.
افزایش نگرانی مردم آمریکا
واقعه فلوریدا یک‌بار دیگر مردم آمریکا را نگران کرده و آنها از مقامات آمریکایی می‌خواهند چاره‌ای برای این مسئله بیندیشند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک شهروند آمریکایی در فلوریدا به خبرگزاری رویترز گفته: «سیاستمداران باید از خواب بیدار شوند، زیرا آنها نماینده مردمی هستند که با خطر کشته شدن مواجه هستند. آنها باید کاری انجام دهند.»واقعیت این است که مردم آمریکا احساس امنیت نمی‌کنند و هر کس از این می‌ترسد که در جایی، قربانی این گونه حملات بشود.سال گذشته میلادی (2017) نیز پنج نفر براثر تیراندازی در فرودگاه فلوریدا کشته شدند.در سال جاری میلادی هم خونین‌ترین تیراندازی، در دبیرستانی در «پارکلند» رخ داد و براثر این تیراندازی، 17 نفر کشته شدند. در پی این اتفاق، قانونی تصویب شد مبنی بر اینکه سن قانونی افراد برای حمل اسلحه، افزایش یافت و همچنین، افراد دارای مشکلات روحی و روانی، نباید سلاح حمل کنند.«جان برونر» کارآگاه سابق پلیس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الجزیره» انگلیس، در ارتباط با تغییرات اخیر در قوانین مربوط به حمل اسلحه گفت: «من خیلی مطمئن نیستم که این قانون به واقع سبب متوقف شدن دلهره و نگرانی شهروندان شده باشد.