kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

ترامپ به دنبال لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی

صهیونیست‌ها می‌گویند، آمریکا در چارچوب «معامله قرن» قصد دارد هفته آینده حق بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان را لغو کند.


سرویس خارجی-

کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد، دولت آمریکا قصد دارد، هفته آینده «لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی» را رسما اعلام کند. طبق این گزارش دولت آمریکا پس از طی این چندگام‌، حق بازگشت ‌آوارگان را لغو خواهد کرد؛ ‌نخست، انتشار گزارشی درباره تعداد آوارگان فلسطینی که آمریکا مدعی است تعداد آنها فقط نیم میلیون نفر است اما «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) تعداد آنها را بیش از پنج میلیون نفر اعلام کرده است. گام دوم نیز، توقف حمایت مالی از آنروا در کرانه باختری خواهد بود.
به گزارش فارس، تلویزیون رژیم صهیونیستی این را هم اعلام کرده که احتمال می‌رود آمریکا از رژیم صهیونیستی بخواهد بر‌ کار آنروا در کرانه باختری نظارت کند تا عدم حمایت مالی کشورهای عربی از این نهاد به جای آمریکایی‌ها تضمین شود.
 این قصد آمریکا همزمان با انتشار اخباری درباره زمان اعلام «معامله قرن» گزارش می‌شود. هفته گذشته روزنامه «القدس» اعلام کرده بود رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا در سخنرانی مجمع ‌عمومی سازمان ملل طی ماه سپتامبر(شهریور) طرح خود برای فلسطین و رژیم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد.
 حق بازگشت بر ضرورت بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی‌اشغالی 1948 و 1967 تأکید می‌کند. به عنوان مثال اگر اجداد یک فلسطینی در سال 1948 (سال‌اشغال فلسطین) از شهر «عکا» آواره شده باشند، بازگشت فرزندان او به سرزمین پدری و دریافت غرامت به خاطر این کوچ اجباری بر اساس حق بازگشت، تضمین شده است در حالی که با لغو این حق آوارگان فلسطینی دیگر نمی‌توانند به سرزمین مادری خود بازگردند.