kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

سرباز اسرائیلی خطاب به فرمانده:«اگر به غزه بروم، فلسطینی‌ها مرا می‌کشند»

به تازگي فيلمي در شبکه هاي اجتماعي منتشر شده که در آن، يک افسر ارتش رژيم صهيونيستي تلاش مي کند سرباز تحت امرش را به پايگاه نظامي که از آن فرار کرده، بازگرداند ولی سرباز تمرد کرده و می‌گوید: «نمی‌خواهم به دست فلسطینی‌ها کشته شوم.»


سرویس خارجی -

فرار صهیونیست‌ها از پایگاه‌های نظامی و میادین جنگ به رغم تلاش‌های ارتش این رژیم برای نمایش قدرت با شدت ادامه دارد. در همین رابطه گزارش‌های متعددی از فرار یا تمرد سربازان از دستور فرماندهانشان منتشر شده است. این جنگ حالا چند ماهی است در نزدیک مرزهای غزه و به شکل حمله به تظاهرکنندگان فلسطینی ادامه دارد. اما نظامیان تا دندان مسلح صهیونیست از سنگ تظاهرکنندگان فلسطینی نیز واهمه دارند.
در فیلمی که به‌ تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده یک نظامی صهیونیست از دستور فرمانده خود برای سوار شدن به خودروی عازم مناطق مرزی نوار غزه سرپیچی می‌کند و می‌گوید، نمی‌خواهد در مرز غزه بمیرد!
 در این فیلم که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و منجر به رسوایی و بی‌آبرویی بیشتر رژیم صهیونیستی شد، فرمانده اسرائیلی به نظامی صهیونیست می‌گوید: «برو سوار اتوبوس شو و او پاسخ می‌دهد، من نمی‌خواهم بروم، نمی‌خواهم بمیرم.» فرمانده دوباره به او می‌گوید: «ما از فلسطینی‌ها قوی‌تریم زیرا ما سلاح داریم اما آنها سنگ دارند و نظامی می‌گوید، آنها نه از مرگ می‌ترسند نه از سلاح، من نمی‌خواهم بمیرم.» تاریخ ویدیوی منتشر شده دقیقا مشخص نیست اما در این ویدیو نظامی صهیونیست که از رفتن به مرز غزه به شدت ترسیده، خود را به زمین می‌کشد و از دستور فرمانده‌اش سر باز می‌زند.
چندی پیش نیز تعدادی از سربازان اسرائیلی از دستور فرمانده خود به دلیل زن بودن سرپیچی کردند. طی درگیری‌های چند ماه گذشته، تک‌تیراندازهای مقاومت فلسطین در غزه چند نظامی صهیونیست را در مرز غزه هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن دو تن از آنها شد. از سوی دیگر خبر رسیده شماری از تک‌تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی که در نوار مرزی غزه، تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان را به خاک و خون می‌کشند و کودکان، زنان و جوانان بی‌سلاح را به قتل می‌رسانند، به بیماری‌های روحی و روانی مبتلا شده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها تک‌تیرانداز را برای سرکوب تظاهرات بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه مستقر کرده است که بسیاری از آنها دچار مشکلات روحی و روانی شده‌اند اما این رژیم آنها را مورد درمان قرار نمی‌دهد. این در حالی است که پیشتر نیز گزارش‌های متعدد دیگری درخصوص بیماری‌های روحی، روانی نظامیان صهیونیست در جبهه‌های دیگر منتشر شده بود.