kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
بودجه موساد رکورد زد

تصویب 2 میلیارد و 300 میلیون دلار برای سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی

منابع صهیونیستی می‌گویند بودجه سازمان اطلاعات خارجی این رژیم (موساد) به رکورد بی‌سابقه دو میلیارد و 300میلیون دلار رسیده است و در حال حاضر 7000 نفر به طور دائم در این سازمان مشغولند.




روزنامه «هاآرتص» به نقل از منابع خبری خود نوشته، سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد)، در حال حاضر به طور دائم 7000 نفر را به کار گرفته است و بودجه این سازمان نیز برای امسال به رقم بی‌سابقه یعنی حدود دو میلیارد و 300 میلیون دلار آمریکا رسیده است.»
برای رژیم صهیونیستی جاسوسی بخش جدا نشدنی از امنیت داخلی است و این مسئله اهمیت موساد برای این رژیم از زمان تاسیس این سازمان در سال 1951 تاکنون را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد اقدامات کابینه بنیامین نتانیاهو نیز بیش از دیگر کابینه‌ها در مسیر تقویت این سازمان بوده است.
به نوشته هاآرتص، این آمار موساد را پس از سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا(سیا) در آمریکا به بزرگ‌ترین نهاد جاسوسی جهان تبدیل کرده است.
به گزارش صدا و سیما، این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشته: به نظر می‌رسد این رقم در سال آینده به دو میلیارد و 700 میلیون دلار برسد و این رقم‌ها نشان می‌دهد بودجه موساد در دوران نخست‌وزیری نتانیاهو یعنی  از سال 2009، دو برابر شده است. موساد در سال‌های اخیر با شبکه‌های اجتماعی، پایگاه‌های اینترنتی که می‌توانند این سازمان را در ماموریت‌های جاسوسی یاری دهد ارتباط نزدیکی برقرار کرده است. این سازمان کاربران و ماجراجویان عرصه اینترنت را تشویق می‌کند تا با موساد در ارتباط باشند و بتوانند مسیرهای جدیدی را در ‌اشتغالزایی تجربه کنند. این پایگاه اینترنتی شرحی را از آنچه که این رژیم در پی آن است تا القاء نماید راهی برای حمایت از امنیت است، ارائه می‌دهد.
 نکته قابل توجه اینکه این پایگاه اینترنتی اطلاعاتش را با زبان‌های مختلف به کاربران ارائه می‌کند که عربی و فارسی از جمله این زبان هاست. این موضوع نشان می‌دهد کابینه اسرائیل برای جذب مزدورانی از تمامی نقاط جهان تلاش می‌کند.