kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
صهیونیست‌ها در مجموع 170 فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند

2 شهید و 270 مجروح حاصل گلوله‌باران بیست و یکمین تظاهرات بازگشت در غزه

صهیونیست‌ها بیست و یکمین تظاهرات بازگشت فلسطینی‌ها در غزه را هم به خاک و خون کشیدند.

هزاران فلسطینی در بیست و یکمین هفته تظاهرات خود موسوم به بازگشت بار دیگر به آرمان رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌ها و حق بازگشت میلیون‌ها فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خود تاکید کردند. این تظاهرات 4 ماه است که ادامه دارد و هر هفته پرشورتر از هفته‌های قبل برگزار می‌شود.
 تاکنون صهیونیست‌ها بیش از 170 فلسطینی حاضر در این اعتراضات را به شهادت رسانده‌اند. بر اساس گزارش منابع فلسطینی طی این تظاهرات 18 هزار و 300 نفر هم زخمی شد‌ه‌اند که در بین آنها 370 امدادگر قرار دارند.در راهپیمایی روز جمعه نیز که تحت عنوان «انقلابی‌های مدافع قدس و مسجدالاقصی» برگزار شد، 2 فلسطینی به شهادت رسیدند و حدود 270 نفر هم زخمی شدند. چهار تن از مجروحان پرستار و نیروی امدادگر و ۱۸ تن هم کودک هستند.
احمد المدلل یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در راهپیمایی بازگشت روز جمعه حضور یافته بود گفته: «انقلابیون راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره به راه خود برای آزادسازی الاقصی و قدس از لوث‌اشغالگران اسرائیلی ادامه خواهند داد.»قرار است راهپیمایی‌ بازگشت هفته آینده تحت عنوان «جمعه وفاداری تیم‌های پزشکی و رسانه‌ای» برگزار شود. از سوی دیگر جوانی فلسطینی نیز عصر روز جمعه با سلاح سرد به گروهی از نظامیان اسرائیلی در نزدیکی باب‌المجلس (یکی از درهای مسجدالاقصی) در بخش قدیمی قدس حمله و او را زخمی کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای امنیتی صهیونیستی حاضر در مکان به سمت این جوان فلسطینی تیراندازی کردند که در نهایت این جوان بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید. هویت این جوان فلسطینی هنوز مشخص نشده است.