kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

پنتاگون: جنگنده‌های چینی احتمالا حمله به مواضع آمریکا را تمرین می‌کنند

وزارت دفاع آمریکا در یک گزارش سالانه مدعی شده، چین احتمالاً در حال تمرین برای توسعه توانمندی‌های خود جهت حمله به مواضع آمریکا است.



در حالی‌که تنش‌ها بین آمریکا و قدرت‌های بزرگ مثل چین و روسیه طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر در حوزه‌های مختلف و به‌خصوص اقتصاد و تجارت به شدت بالا گرفته است  وزارت دفاع آمریکا در یک گزارش سالانه به کنگره ادعا کرده بمب‌افکن‌های چینی احتمالاً در حال تمرین برای حمله به مواضع آمریکا هستند.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، گزارش پنتاگون مدعی شده بمب‌افکن‌های چینی در حال تمرین برای حمله به مواضع آمریکا و متحدان این کشور در اقیانوس آرام هستند. پنتاگون در این گزارش که پنجشنبه منتشر شده از افزایش نفوذ نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک چین ابراز نگرانی کرده و مدعی شده پکن به دنبال آن است با توسل به این موارد، جایش را در مسائل بین‌المللی باز کرده و سلطه منطقه‌ای خود را تثبیت کند.
درباره قدرت هوایی چین، این گزارش ادعا کرده بمب‌افکن‌های چین در حال توسعه قابلیت‌های خود و افزایش توانمندی‌ها برای هدف قرار دادن اهدافی در نقاط دوردست نسبت به مرزهای خودشان هستند. پنتاگون مدعی شده ارتش چین ظرف سه سال گذشته به سرعت مناطقی که بمب‌افکن‌هایش بر فراز آب عملیات انجام می‌دهند را توسعه بخشیده است. این گزارش می‌افزاید چین به دنبال افزایش نفوذ خود در دنیا است و بودجه دفاعی خود را تا بالغ بر 190 میلیارد دلار در سال 2017 افزایش داده است.خبرگزاری فرانسه نوشته در سال 2017، شش فروند بمب‌افکن چینی از تنگه «میاکو» در جنوب غرب جزایر ژاپن پرواز کرده و سپس برای اولین‌بار به سمت راست برگشتند تا به سمت شرق اوکیناوا حرکت کنند. در این منطقه 47هزار نیروی آمریکایی مستقر هستند.