kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳

پارلمان پاکستان «عمران‌خان» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد

نمایندگان پارلمان جدید پاکستان «عمران‌خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» این کشور را به عنوان نخست‌وزیر جدید انتخاب کردند.



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آناتولی، پارلمان پاکستان دیروز عمران‌خان را که حزبش در انتخابات پارلمانی اخیر پیروز شده بود، به عنوان نخست‌وزیر جدید پاکستان انتخاب کرد.
حزب تحریک انصاف با 158 نماینده، بیشترین سهمیه در مجلس ملی پاکستان دارد و حزب «مسلم لیگ شاخه نواز شریف» با 82 کرسی، در رده بعدی قرار دارد. قرار است عمران‌خان پس از تشکیل کابینه، در اولین سفر خارجی خود به ایران بیاید و سپس با دعوت پادشاه سعودی، به ریاض سفر کند. گفتنی است مراسم تحلیف عمران‌خان شنبه آینده در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد.
صدور حکم بازداشت زرداری به جرم پولشویی
یک دادگاه رسیدگی به جرائم بانکی در پاکستان، حکم بازداشت «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور و از اعضای کنونی مجلس ملی را صادر کرد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از  رادیو پاکستان گزارش داد، حکم بازداشت زرداری به جرم پولشویی ۳۵ میلیارد روپیه‌ای (بیش از 283 دلار) صادر شده است. آژانس تحقیقاتی فدرال پاکستان، نیمه دوم تیرماه سال جاری زرداری که سرپرست «حزب مردم پاکستان» نیز هست را به همراه خواهرش «فریال تالپور» به جرم پولشویی، ممنوع الخروج اعلام کرده بود.
براساس جزئیات، این حکم در دادگاه عالی و در ارتباط با رسیدگی به پرونده تحقیقات درباره حساب‌های صوری و انتقال چندین میلیارد روپیه پول به حساب‌های زرداری و فریال تالپور، خواهر وی صادر شده بود.
البته «فرحت الله بابر» عضو ارشد حزب مردم پاکستان و «فاروق نائیک» سخنگوی این حزب، دیروز در واکنش به انتشار خبر صدور حکم بازداشت زرداری در رسانه‌ها اعلام کردند که هیچ حکم جلبی از سوی دادگاه علیه وی صادر نشده است، بلکه دادگاه، حکم جلب متهمان متواری را صادر کرده است.
دولت حزب مردم در زمان نخست‌وزیری بی‌نظیر بوتو، دو بار به جرم فساد اقتصادی و اختلاس فرو پاشید. سپس با ترور بی‌نظیر بوتو، آصف علی زرداری همسرش ریاست حزب را به دست گرفت. درحال حاضر «بلاول بوتو زرداری» فرزند مشترک بی‌نظیر و آصف علی زرداری، رئیس‌حزب مردم پاکستان است و آصف زرداری و پسرش در انتخابات اخیر مجلس ملی این کشور به عنوان منتخبان مردم انتخاب شدند.