kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

طالبان در غزنی شکست خورد به استان بغلان حمله کرد

همزمان با پایان نبرد پنج‌روزه ارتش و طالبان در شهر «غزنی»، عناصر این گروه تروریستی شبانه به مناطقی از استان «بغلان» در شمال افغانستان حمله کردند و یک قرارگاه و یک پاسگاه پلیس را به اشغال خود درآوردند.

منطقه «علاء‌الدین» ولایت بغلان و یک قرارگاه نیروهای امنیتی و یک پاسگاه پلیس این ولایت در یورش شبانه طالبان، به اشغال این گروه تروریستی درآمد. «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان، مدعی شد که در این حمله، 70 نیروی دولتی کشته شده‌اند، اما «اسدالله شهباز» رئیس سابق شورای ولایتی و رئیس فعلی شورای عالی صلح بغلان، ضمن تأیید خبر یورش طالبان به این ولایت، شمار نیروهای دولتی کشته شده در این یورش را 40 تن ذکر کرد.
به گزارش تسنیم، حمله سه روز پیش طالبان به این استان شمالی افغانستان هم به مرگ 30 نظامی ارتش افغانستان انجامیده بود. در استان «ارزگان» واقع در مرکز افغانستان نیز هفته گذشته 70 نظامی بر اثر حملات طالبان، کشته شدند.
طالبان در حالی دست به چنین حملات خونینی می‌زند که کابل قصد دارد به مناسبت عید سعید قربان (چهارشنبه آینده)، به صورت یک‌جانبه، اعلام آتش‌بس نماید.
غزنی
اما در ارتباط با تحولات شهر «غزنی»، دیروز خبر رسید که نبرد نیروهای دولتی با طالبان، پس از پنج روز با شکست طالبان، به پایان رسید.
به گفته مقامات امنیتی دولت کابل، نیروهای دولتی توانستند عناصر طالبان را از شهر غزنی بیرون برانند.
یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد در جریان جنگ پنج‌روزه در غزنی، دست‌کم 60 غیرنظامی و 145 نظامی دولتی کشته شده‌اند. وی شمار تلفات و زخمی‌های مخالفان مسلح (طالبان) را نیز 533 نفر اعلام کرد.
در این میان، خبرگزاری میزان گزارش داد، در پی حمله عناصر طالبان به شهرستان «اجرستان» استان «غزنی»، 100 نیروی ویژه دولتی ناپدید شدند. ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در این باره گفت که درحمله طالبان به اجرستان، 43 نیروی امنیتی کشته و 39 نفر دیگر نیز اسیر شدند.
خبرگزاری آریا نیز گزارش داد، در حمله جنگنده‌های آمریکایی به مناطق مسکونی شهر غزنی، دست‌کم 15 غیرنظامی جان خود را از دست دادند.