kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

تروریست‌ها با خودرو به پارلمان انگلیس حمله کردند

حمله یک تروریست به پارلمان انگلیس با خودرو چندین مجروح بر جای گذاشت که براساس گزارش‌ها حال برخی از مجروحین وخیم است.

پارلمان انگلیس دیروز برای چندمین بار طی سال‌های گذشته هدف حمله تروریستی قرار گرفت. بر اساس گزارش‌ها دیروز(سه شنبه) افسران مسلح پلیس انگلیس، یک خودرو تحت هدایت یک تروریست را که به موانع امنیتی محافظ محوطه پارلمان انگلیس برخورد کرده و چندین عابر پیاده را مجروح کرده بود، در محاصره خود گرفته و فرد مهاجم را بازداشت کردند.
به نوشته «یورو نیوز»، پلیس بلافاصله خیابان‌های اطراف «وست مینستر»، محل استقرار پارلمان و دولت انگلیس، را مسدود کرد. شبکه «اسکای نیوز» هم به نقل از پلیس لندن، خبر داده بر اثر این حادثه چند رهگذر مجروح شده‌اند. دست‌کم دو نفر از مجروحین به دلیل شدت آسیب‌دیدگی به بیمارستان منتقل شده‌اند.
همچنین ایستگاه متروی وست مینستر به دلایل امنیتی تعطیل شده است. تا لحظه تنظیم این خبر هویت مهاجم اعلام نشده است.
پس از انتشار گسترده این خبر در انگلیس «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس با مجروحان این حادثه ابراز همدردی کرد. «صادق خان» شهردار لندن هم گفت که چنین حوادثی آنها را نمی‌ترساند و متفرق نمی‌کند. 
دولت انگلیس اعلام کرده جلسه اضطراری با حضور کابینه دولت، برای بررسی این حمله تروریستی تشکیل خواهد شد.
پلیس حمل‌ونقل انگلستان نیز گفته به دنبال این حادثه، عصر تعداد افسران پلیس برای گشت‌زنی در انگلیس، اسکاتلند و ولز اضافه
خواهند شد.
روز ۲ فروردین ۱۳۹۶ نیز فردی به نام «خالد مسعود» در حادثه‌ای مشابه خودروی خود را ابتدا به گروهی از رهگذران و سپس به ساختمان پارلمان انگلیس کوبید.
او سپس از خودرو پیاده شده و یک پلیس را به ضرب چاقو کشت. وی دقایقی بعد در تیراندازی نیروهای ضدتروریسم پلیس انگلیس کشته شد. در آن حادثه جمعا ۶ نفر کشته و ۴۵ تن زخمی شدند. گروه تروریستی «داعش» مسئولیت آن حمله را بر عهده گرفت.