kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

وحشت رژیم صهیونیستی از تبدیل حماس به حزب‌الله شماره 2

در پی نمایش اخیر توانمندی نظامی مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در جنگ غزه، عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد، نباید بگذاریم حماس به نمونه جدیدی از حزب‌الله لبنان تبدیل شود.

«نفتالی بنت» وزیر آموزش و عضو کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در ارتباط با آتش بس آخر غزه که پس از تبادل موشکی سنگین بین دو طرف و شلیک 220 موشک به سرزمین‌های ‌اشغالی از سوی حماس حاصل شد گفته: «نباید با حماس به توافق آرامش در برابر آرامش برسیم، چون این امکان وجود دارد شرایط به جایی برسد که نتوانیم بر حماس سیطره و کنترل داشته باشیم. بنابراین باید تلاش کنیم حماس به نمونه جدیدی از حزب‌الله لبنان تبدیل
نشود.»
به گزارش خبرگزاری قدس، وی با ‌اشاره به هشدارهایی که درباره لزوم تیراندازی مستقیم به عاملان ارسال بادبادک‌های آتش زا در غزه عنوان کرده بود، به تبدیل این مسئله به یک «معضل امنیتی برای اسرائیل» اذعان کرد.
حماس، حزب‌الله شماره 2
بنت گفت: «در سطح راهبردی نباید آتش بس را به طور دو طرفه اجرا کنیم، چون حماس به تدریج از این شرایط استفاده کرده و به حزب‌الله شماره 2 تبدیل می‌شود.
آرامش و آتش بس این چنینی گمراه‌کننده است چون اسرائیلی‌ها اگر چه چند روزی را در امنیت بسر می‌برند اما در نهایت حماس را قوی‌تر از قبل مشاهده خواهند کرد، این چنین توافق آتش بسی برای ما مناسب نیست.»
وی همچنین اظهار داشت: «به اعتقاد من باید به توافقی برسیم که در آن علاوه‌بر موضوع بازسازی غزه، مسئله خلع سلاح حماس و تحویل اسرای اسرائیلی گنجانده شود. با گذر زمان سیطره بر حماس سخت‌تر و بازگرداندن اسرا دشوارتر می‌شود، باید توانمندی نظامی و تسلیحاتی حماس را هدف قرار داده و از تقویت قوای نظامی آنها جلوگیری کنیم تا به مدتی طولانی قدرت بازدارندگی ما در برابر آنها حفظ شود.»
ابراز نارضایتی مقامات صهیونیست از آتش بس با حماس بیانگر این واقعیت است که رژیم صهیونیستی راهی جز پذیرش این گزینه در شرایط کنونی ندارد و با وجود پیامدهای مترتب بر آتش بس در غزه در نهایت مجبور به پذیرش شرایط مقاومت فلسطین می‌شود. حماس اعلام کرده، به حدی از توانایی موشکی رسیده که از این پس، معادله جنگ را نه اسرائیل که مقاومت فلسطین تعیین خواهد کرد. بادبادک‌های آتش زا که به کابوس این روزهای صهیونیست‌ها تبدیل شده نیز به تقویت جایگاه مقاومت فلسطین منجر شده است.
فرعون زمان
شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اما ضمن‌اشاره به مواضع آمریکا درخصوص کشتارها در یمن و وضع تحریم‌ها علیه برخی کشورها، این کشور را به «فرعون» تشبیه کرد که «کشتار به راه می‌اندازد و ویران می‌کند.»
وی گفت: «آمریکا به دلیل اختلافاتش با ترکیه و کشورهای اروپایی، دوستی جز منافعش ندارد همان‌گونه که تلاش می‌کند تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های نفتی علیه برخی کشورها وضع کند.
به گزارش فارس، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به دروغ بودن ادعاهای حقوق بشری واشنگتن و بی‌تفاوتی این کشور درخصوص کشتار کودکان، زنان و سالمندان در یمن ‌اشاره کرد و افزود، جهان باید بداند آمریکا فریبکار است و نمی‌توان در کنار این کشور ایستاد.