kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
با حضور وزیر دفاع

نسل جدید موشک بالستیک فاتح ۱۱۰ با نام «فاتح مبین» رونمایی شد

نسل جدیدی از موشک‌ها به نام «فاتح مبین» مجهز به جست‌وجوگر پیشرفته و هوشمند با قابلیت نقطه‌زنی در زمین و دریا توسط متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع با موفقیت آزمایش و در آستانه 31 مرداد سالروز صنعت دفاعی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و وارد چرخه تولید شد.




موشک «فاتح مبین» براساس فن‌آوری‌های پیشرفته بومی طراحی و ساخته شده و قادر است در همه ساعات شبانه روز و شرایط محیطی و جنگ الکترونیک دشمن، اهداف خاص مورد نظر را در روی زمین و دریا تشخیص داده و مورد اصابت قرار دهد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، این موشک صددرصد داخلی و توسط دانشمندان وزارت دفاع ساخته شده و مراحل طراحی، تولید، زیرساخت‌ها و آزمایش‌های آن کاملا بومی است.
موشک «فاتح مبین» قابلیت دارد از تمامی موانع و سدهای ضدموشکی که برای تضعیف قدرت بازدارندگی طراحی می‌شود عبور کند.
امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از نسل جدید موشک «فاتح مبین» با تبریک فرارسیدن 31 مرداد سالروز صنعت دفاعی به ملت بزرگ ایران و کارکنان وزارت دفاع، اظهار داشت: امروز فرزندان رشید ملت سرافراز ایران اسلامی با اتکال به قدرت لایزال الهی و روحیه و مدیریت جهادی و انقلابی با بهره‌مندی از رهنمودهای امام راحل عظیم‌الشأن و هدایت‌ها و رهبری‌های حکیمانه مقام معظم فرمانده کل قوا‌(مدظله العالی) و حمایت‌های دولت خدمتگزار قادرند تمامی نیازهای متنوع و پیچیده کشور در عرصه دفاعی را تامین کرده و با شناسایی، رصد و درک صحیح و به هنگام از تهدیدات نظام سلطه و دشمنان نظام اسلامی، بومی‌سازی محصولات راهبردی دفاعی مورد نیاز کشور و نیروهای مسلح را در اولویت قرار داده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
وی سرمایه اصلی امروز صنعت دفاعی را نیروهای متخصص، متعهد و توانمند دانست و تصریح کرد: همانطور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند نیروهای متخصص، خوش‌فکر، توانمند و متعهد با اتکا به علم و فناوری بومی و با مدیریت جهادی و انقلابی نیازهای پیچیده و فراوان نیروهای مسلح را پاسخ خواهند داد.
امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: متخصصان متعهد و توانمند سازمان هوافضای وزارت دفاع با تلاش جهادی و شبانه‌روزی توانستند با به حداقل رساندن زمان ایده تا محصول، در زمانی کوتاه و متناسب با نیاز عملیاتی نیروهای مسلح، موشک چابک، رادارگریز، تاکتیکی و نقطه‌زن فاتح مبین را طراحی، نمونه‌سازی و با موفقیت تست و آزمایش کنند.
روز به روز برای تقویت توان دفاعی و موشکی تلاش خواهیم کرد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: همانطور که بارها اعلام کرده‌ام توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران بازدارنده بوده و ان‌شاءالله روز به روز برای تقویت این توان دفاعی تلاش خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های بسیاری را برای خرید تسلیحات نظامی صرف می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای مثال، این در حالی است که آمریکایی‌ها هزینه‌های گزاف چند صد میلیارد دلاری را برای تامین تجهیزات نظامی خود صرف می‌کنند.
ما می‌توانیم
امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: به ملت شریفمان از صمیم قلب اطمینان می‌دهیم که از اقتصاد، شکوفایی و رشد و پیشرفت کشور حمایت کامل خواهیم کرد و مطمئن باشند در امنیت کامل زندگی خواهند کرد. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با قدردانی از تلاش و مدیریت جهادی فرزندان رشید ملت ایران در صنایع مختلف وزارت دفاع به ویژه سازمان صنایع هوافضا، این دستاورد بزرگ را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، دولت خدمتگزار، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت و اظهار داشت: بحمدالله متخصصان، دانشمندان، مدیران وکارکنان وزارت دفاع شعار «ما می‌توانیم» را با همدلی، وحدت و تفکر جهادی محقق کرده‌اند.