kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
با انتشار صوت اخراجش از کاخ‌سفید

دستیار سابق ترامپ کاخ‌سفید را به دردسر انداخت

دستیار ترامپ و مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید که پیش از انتشار کتابش در مورد رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود: «دونالد ترامپ دچار زوال عقلی است و او و کاخ سفیدش هر روز به مردم آمریکا دروغ می‌گویند» این بار فایل صوتی نحوه اخراجش از کاخ سفید را منتشر کرده و دولت آمریکا را به دردسر جدی انداخته است.



سرویس خارجی-

سال گذشته بود که «مایکل وولف»، نویسنده آمریکایی با انتشار کتاب «خشم و آتش: درون کاخ سفید ترامپ» جنجال بزرگی علیه ترامپ به راه انداخت. وی در این کتاب از قول کارمندان و مقامات کاخ سفید نوشته بود «ترامپ یک ابله است و شایستگی و لیاقت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.» حالا یکی از کارکنان ارشد و اخراجی کاخ سفید در کتاب جدیدش گفته، مدارکی از توهین‌های نژادی از سوی دونالد ترامپ وجود دارد و ترامپ در رویدادهای متعددی که بدون همسرش در آنها حاضر شده، «همچون سگی بدون افسار» رفتار کرده است.
«اوماروسا مانیگو نیومن» مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید، در کتاب جدید خود با نام «روانی» که فردا روانه بازار می‌شود، فهرستی از اتهامات رسواکننده را علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مطرح می‌کند. وی در این کتاب از ترامپ تصویری ابله، گیج، خودشیفته، زن‌ستیز و متزلزل ارائه کرده است. او در کتاب خود می‌نویسد: «نمی‌خواستم این را باور کنم. من چیزهایی که مردم درباره او می‌گفتند را تکذیب می‌کردم چون آنها او را آن طور که من می‌شناختمش، نمی‌شناختند. باید رنج پی بردن به نژادپرستی او با چشمان خودم و شنیدن حرف‌های او با گوش‌های خودم را بارها تجربه می‌کردم تا دیگر نتوانم آن را انکار کنم.»
ترامپ مسائل شبه پیچیده را نمی‌فهمد
«اوماروسا مانیگالت نیومن» این بار در یک اقدام جنجالی دیگر فایلی صوتی از لحظه اخراجش توسط رئیس‌کارکنان کاخ سفید را نیز منتشر و ترامپ و کاخ سفیدنشینان را با دردسر تازه‌ای مواجه کرده است. در این فایل که به صورت مخفیانه ضبط شده، رئیس‌کارکنان کاخ سفید با لحنی تهدیدآمیز به اوماروسا می‌گوید که او برخی قوانین کار در کاخ سفید را نقض کرده و بنابراین باید اخراج شود. انتشار این فایل در حالی صورت گرفته که اوماروسا پیشتر اعلام کرده بود فایلی ضبط شده از دونالد ترامپ هم دارد؛ فایلی که به گفته او نژادپرست بودن او را نشان می‌دهد. او به شبکه «ان‌بی‌سی» گفت: «من همدست این کاخ‌سفید برای فریب دادن مردم بودم و آنها همچنان هم در حال فریب دادن مردم هستند. او (ترامپ) دچار زوال عقل است و پردازش اطلاعات برایش کار پیچیده و سختی است. او در برخی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که بر کشور ما تاثیرگذار است، مشارکتی نمی‌کند. من در این موضوعات همدست کاخ سفید بودم و به خاطر همین، واقعا متاسفم.» اوماروسا می‌افزاید: «شما در کتاب من خواهید خواند که فقط داشتم از خودم حفاظت می‌کردم، چرا که این کاخ سفیدی است که همه در آن دروغ می‌گویند، رئیس‌جمهور به مردم آمریکا دروغ می‌گوید، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید هر روز جلوی مردم دروغ می‌گوید، در این شرایط باید حواست به پشت سرت باشد، چرا که اگر این کار را نکنی، ناگهان ۱۷ خنجر به پشتت فرو می‌کنند.»
کاخ سفید به تکاپو افتاد
به دنبال افشاگری‌های این فرد و همچنین انتشار این فایل صوتی، خبر رسید کاخ سفید در حال بررسی استفاده از گزینه‌های قانونی به منظور ساکت کردن وی است. دولت آمریکا براساس گزارش‌ها خواهان جلوگیری از انتشار نوارها و افشاگری‌های بیشتر از سوی مانیگو نیومن و همچنین مجازات او از بابت افشا کردن نواری که از جان کلی ضبط و در برنامه «دیدار با مطبوعات» شبکه ان‌بی‌سی منتشر کرده است. سارا هاکبی سندرز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته: «این ایده که یک کارمند مخفیانه دستگاه ضبط صوت به کاخ سفید ببرد نشان‌دهنده بی‌توجهی آشکار به امنیت ملی کشور ما است.»