kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

مردم یمن در تشییع شهدای دانش‌آموز سنگ‌تمام گذاشتند

مراسم تشییع قربانیان جنایت اخیرا عربستان در استان صعده با حضور صدها هزار نفر از مردم یمن به صورت باشکوهی برگزار شد و مردم پیکرهای تکه تکه شده کودکان دانش‌آموز را به خاک سپردند.



مردم یمن دیروز با حضور در استان صعده برای دانش‌آموزان شهید سنگ‌تمام گذاشتند. آل‌سعود پنجشنبه گذشته با حمله به اتوبوس کودکان 51 تن از جمله 40کودک را شهید و 79 تن دیگر را زخمی کرد. روز گذشته مراسم تشییع پیکر شهدای جنایت اخیر عربستان با حضور گسترده مردم یمن از استان «صعده» و استان‌های دیگر از جمله پایتخت یمن در «ضحیان» برگزار شد. این در حالی است که هنوز عملیات یافتن مفقودان حمله جنگنده سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در استان «صعده» در اطراف محل حادثه، ادامه دارد.
پایگاه خبری شبکه «المسیرة» اعلام کرده، شرکت‌کنندگان در این مراسم با در دست داشتن تصاویر شهدای حمله عربستان به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی، علیه نیروهای ائتلاف سعودی شعار دادند. نزدیک به 50 خودرو، پیکرهای شهدای این جنایت را به میدانی که قرار بود از آنجا مراسم تشییع آغاز شود، انتقال دادند. پدر یکی از شهدای این جنایت در گفت‌وگو با خبرنگار المسیره اظهار داشت: «ما به متجاوزان ظالم اعلام می‌کنیم که شما نمی‌توانید عزم راسخ ما را در هم بشکنید و خون کودکانمان به اذن الهی شما را نابود خواهد کرد.»
سخنرانی محمد علی الحوثی
«محمد علی الحوثی»، رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن نیز پس از ادای نماز بر پیکر شهدای ضحیان، طی سخنانی اظهار داشت: «جنایت هدف قرار دادن دانش‌آموزان در ضحیان جنایت آمریکا و همپیمانانش در ائتلاف سعودی است. ما آمریکا را در این جنایت و هر جنایت دیگری که علیه مردم یمن صورت گیرد، مسئول می‌دانیم. این جنایت نشان داد که نیروهای متجاوز به هیچ قانونی احترام نمی‌گذارند و تروریست و جنایتکارند... اگر وزارت خارجه آمریکا مجوز این کشتار را صادر نکرده بود، عربستان و افسران آمریکایی حاضر در اتاق‌های عملیات ائتلاف سعودی، این جنایت را مرتکب نمی‌شدند. جنایت قبیح کشتار این کودکان در ضحیان، تکرار جنایت آمریکایی‌ها در ژاپن و سایر کشورها است.» رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد: «نیروهای زمینی، دریایی و هوایی یمن، به عملیات‌های خود علیه متجاوزان در تمامی جبهه‌ها ادامه خواهند داد. ما به نیروی موشکی خود درود می‌فرستیم که مایه ترس دشمنانمان شده است.»
حزب مجلس وحدت مسلمانان پاکستان و تشکل دانشجویان امامیه این کشور نیز تظاهراتی را در اعتراض به جنایت‌های آمریکا، رژیم سعودی و امارات در حق مردم یمن در شهر «سکردو» در شمال پاکستان برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین به بمباران اتوبوس دانش‌آموزان یمنی و کشتار آنها و نیز اقدامات تروریستی و قتل افراد بیگناه در پاکستان اعتراض کردند. مسلمانان و طرفداران صلح در آلمان نیز تجمعی اعتراضی علیه جنایت‌های اخیر عربستان در یمن برگزار کردند.