kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
فرمانده ناجا در دیدار با فرمانده مرزبانی عراق:

تحرکات گروهک‌های تروریستی در مرز ایران و عراق به حداقل رسیده است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ارتقاء آمادگی عملیاتی و ‌اشراف بر تحرکات گروهک‌های تروریستی در مرزهای مشترک ایران و عراق در دستور کار مرزبانی دو کشور است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین‌اشتری در دیدار فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق (هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق ) اظهار داشت: لازم است آمادگی عملیاتی دو کشور و همچنین‌اشراف بر تحرکات گروه‌های تروریستی ارتقاء یابد و تلاش کنیم جرایمی که در مرزهای مشترک وجود دارد،کاهش یابد.
اشتری با اشاره به وضعیت امنیتی مطلوب در مرز مشترک دو کشور، افزود: با آمادگی نیروهای مسلح ایران و نیز فعالیت نیروهای مسلح عراق، تحرکات گروهک‌های تروریستی در جداره مرزی ایران و عراق به حداقل رسیده است. وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) هستیم،گفت: باید با هماهنگی بین دو کشور شرایط تردد زوار را در امنیت کامل تسهیل کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران درخصوص بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در این خصوص آمادگی خود را اعلام کرد و در صورتی که از جانب کشور عراق نیز آمادگی کامل برای تردد زوار وجود داشته باشد، این بازگشایی صورت می‌گیرد و البته موضوع از طریق دستگاه‌های دیپلماسی دو کشور تا حصول نتیجه دنبال می‌شود.
سردار‌اشتری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا گشت‌های دریایی مرزی درباره آتش‌سوزی عمدی حورالعظیم گزارشی داده‌اند یا خیر، گفت: در این خصوص تاکنون گزارشی دریافت نکرده‌ایم.
آماده میزبانی از زوار اربعین حسینی هستیم
فرمانده مرزبانی عراق نیز در هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق گفت: جمهوری عراق از سال 2014 تاکنون با مشکلات سختی خصوصا فعالیت و تحرکات گروهک‌های تروریستی چون داعش درگیر است و در تمام این مدت شاهد بودیم که جمهوری اسلامی ایران همواره در همه زمینه‌ها همراه و کمک‌رسان ما بوده است.
سپهبد حامد عبداله ابراهیم الحسینی تأکید کرد: دشمنان همواره درصددند بین مردم ایران و عراق تفرقه بیندازند اما ناکام ماندند و رابطه و دوستی مردم ایران و عراق عمیق‌تر شده است. وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین افزود: در این ایام مردم عراق با دلی باز و رویی گشاده از زوار کشورهای اسلامی به ویژه ایران استقبال می‌کنند و انشاءالله با هماهنگی و همکاری مرزبانی ایران و عراق، شرایط برای تردد زوار اربعین حسینی در نظم و امنیت تسهیل شود.