kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

جنگ با تروریست‌های تکفیری در خیابان‌های اردن ده‌ها نیروی امنیتی کشته یا زخمی شدند

اردن می‌گوید در جریان درگیری بسیار شدیدی که نیروهای امنیتی این کشور با «یک گروه تروریستی ناشناخته» داشته‌اند، 4 نیروی امنیتی کشته و 27 نفر هم زخمی شده است.

بنابر اعلام منابع رسمی، در شدیدترین درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای امنیتی اردن و یک گروه تروریستی ناشناخته، چهار نیروی پلیس اردن کشته و ۲۷ تن زخمی شدند. عملیات ضد تروریستی اردن، بعد از اینکه عوامل انفجار خودروی نیروهای ژاندارمری در «الفحیص» به شهر «سلط» گریختند وارد فاز تازه‌ای شد. همزمان با ادامه عملیات، ارتش و نیروهای پلیس اردن نیز به حال آماده‌باش صددرصد درآمده بودند.
سخنگوی دولت اردن گفته، دستگاه‌های امنیتی پس از درگیری با تروریست‌ها در شهر «الفحیص»، به پایگاه این گروه تروریستی در شهر «سلط» (واقع در ۳۰ کیلومتری شمال غرب امان) حمله کردند.  نیروهای امنیتی ساختمانی که افراد تروریست در آنجا مخفی شده‌ بودند را محاصره کرده و در پی آن تبادل آتش انجام گرفت. تصاویر ویدیویی از وقوع انفجار در داخل ساختمان و فروریختن این ساختمان 4 طبقه منتشر شده است.
سخنگوی دولت اردن این را هم گفته که، نیروهای امنیتی توانستند سه تن از اعضای باند را دستگیر کنند و عملیات همچنان ادامه دارد. عاطف طراونه، رئیس پارلمان اردن هم در صفحه شخصی توئیتر خود نوشته، دست تروریست‌ها به کشور اردن نخواهد رسید و این کشور با رهبری، ارتش، نیروهای امنیتی و مردمش در مقابل تروریسم خواهد ایستاد.