kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
معارض سعودی فاش کرد

اکثر شاهزادگان نسل جدید به دستور بن‌سلمان ممنوع‌الخروج شده‌اند

معارض مشهور سعودی می‌گوید، «بن‌سلمان» به غیر از شاهزاده‌های پیر و سالخورده، اکثر شاهزادگان نسل دوم سعودی را ممنوع الخروج کرده است.

یک معارض سیاسی شناخته شده سعودی جزئیات جدیدی از شرایط خاندان آل‌سعود و شاهزادگان عربستانی را افشا کرده است. به گزارش تسنیم، «فواد ابراهیم» فعال و تحلیلگر سعودی که در لندن به سر می‌برد، در توییتی نوشته، به استثنای شاهزادگان سالخورده، ‌اکثر شاهزادگان نسل دوم آل‌سعود ممنوع السفر هستند و تحت نظارت شدیدی قرار دارند و برخی از آنها حتی نمی‌توانند بدون اجازه بن‌سلمان ولیعهد سعودی دخل و تصرفی در اموال خود داشته باشند... وضعیت فعلی آل‌سعود از زمان اعلام پادشاهی در سال 1932 تا کنون بی‌سابقه بوده است.
از سوی دیگر، در ادامه بازداشت‌ فعالان عربستانی از سوی بن سلمان، پسر «سلمان العوده»، مبلغ عربستانی در بازداشت، خبر دستگیری «ناصر العمر» را تایید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، موج بازداشت‌های صورت گرفته توسط مقامات سعودی از یک سال قبل تا به امروز ادامه دارد. همین بازداشت‌ها باعث واکنش کانادا و جنگ دیپلماتیک بین ریاض و اوتاوا شده است. در این راستا، عبدالله العوده، پسر سلمان العوده، مبلغ عربستانی بازداشت شده خبر دستگیری ناصر العمر، شیخ مشهور عربستانی را در مکه اعلام کرد. العوده گفت:« خداوند به تمامی ما کمک کند و این زندانیان را آزاد گرداند.»
حساب کاربری زندانیان عقیدتی عربستان در توییتر نیز از بازداشت یک استاد علوم دینی دانشگاه در عربستان خبر داده است. بر اساس این خبر «ناصر العمر» استاد اصول دین در دانشگاه اسلامی «محمد بن‌سعود» به دلیل انتقاد از وضعیت اجتماعی عربستان بازداشت شده است. حساب کاربری زندانیان عقیدتی تأکید کرده است که العمر پیش از این در ۲۰۱۷ ممنوع‌الخروج شده بوده و نامش در فهرست ممنوع الخروجی‌های عربستان قرار داشته است. این حساب کاربری همچنین خبر داده اکه روز جمعه «احمد العماری» رئیس‌پیشین دانشکده قرآن در دانشگاه «طیبه» در مدینه نیز به همراه یکی از فرزندانش بازداشت شده است.