kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

گلوله‌باران تظاهرات بازگشت در غزه صهیونیست‌ها 3 فلسطینی را شهید و 300 نفر را زخمی کردند

نظامیان رژیم صهیونیستی بیستمین تظاهرات روز بازگشت را از همان لحظات آغاز تظاهرات به خاک و خون کشیدند و با شلیک گلوله و گاز ‌اشک‌آور به سمت فلسطینیان 3 نفر را شهید و 307 نفر دیگر را مجروح کردند.

هزاران فلسطینی روز جمعه همانند نوزده هفته گذشته برای شرکت در تظاهرات بزرگ بازگشت تحت عنوان جمعه «آزادی و زندگی» راهی نواحی مرزی باریکه غزه شده‌اند. این تظاهرات در حالی برگزار شد که طی چند روز گذشته مناطق مرزی باریکه غزه شاهد درگیری شدید مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی بود که طی آن 4 فلسطینی از جمله یک مادر باردار و کودک شیرخواره‌اش به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.
نظامیان رژیم صهیونیستی از لحظات آغازین برگزاری تظاهرات اقدام به شلیک گلوله و گاز ‌اشک‌آور به سمت فلسطینیان کردند و بر اثر هدف قرار دادن فلسطینی‌ها سه فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و بیش از 307 نفر دیگر از جمله 5 نیروی امدادگر و 2 خبرنگار نیز زخمی شدند که یکی از امدادگران به دلیل وخامت حالش به شهادت رسید. بدین ترتیب شمار شهدای تظاهرات بزرگ بازگشت به بیش از170 نفر افزایش یافت که 23 نفر از آنان کودک هستند و شمار مجروحان نیز به بیش از 18 هزار نفر رسیده است. گروه‌هایی از جوانان فلسطینی نیز همانند هفته‌های گذشته بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا را به سمت اراضی ‌اشغالی به پرواز درآوردند.