kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

سربازان صهیونیست: جای زن در خانه است نه پادگان / از دستورات فرمانده زن اطاعت نمی‌کنیم

منابع عبری از سرپیچی گردان چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی از دستورات فرمانده مافوق خود خبر داده‌اند. سربازان این گردان دلیل تمرد از دستورات فرمانده را «زن» بودن وی اعلام کرده و گفته‌اند، جای زن خانه است نه پادگان.

 
  سرویس خارجی-

آن‌طور که منابع خبری صهیونیستی اعلام کرده‌اند، یک گردان از چتربازان ارتش این رژیم از اجرای دستورات فرمانده خود به این دلیل که او یک زن است، تمرد کردند. تمام نیروهای این گردان در شرایطی که در جریان آموزش‌های نظامی قرار داشتند، با حضور دختر ژنرال«آهارون هالیوا» (فرمانده عملیاتی ارتش رژیم صهیونیستی) در راس گردان خود مخالفت کرده و دستورات وی را اجرا نکردند. گفته می‌شود 50 تن از نیروهای یگان چتربازان ارتش که حاضر به اجرای دستورات نظامی این افسر زن نشده‌اند، جزو حریدی‌های تندرو ارتش هستند و هر روز نیز بر تعداد آنان افزوده می‌شود.
گفتنی است حریدیم یا به اختصار حریدی‌ها، جریان یهودی دینی قوم گراست، پیروان این جریان در شهرک‌ها سکونت داشته و دارای مواضع قوم گرایانه افراطی هستند. پیروان طایفه حریدی‌ها با مکتب صهیونیسم به شدت مخالف بوده و معتقدند که صهیونیسم، منبع شر برای نسل‌های آینده یهود می‌باشد. آنان از رژیم بودجه آموزش دریافت نمی‌کنند، بخشی از آنها حتی از دریافت بیمه ملی خودداری می‌ورزند، در انتخابات شرکت نمی‌کنند، عده‌ای از آنها تلاش می‌کنند مالیات نپردازند و در ارتش خدمت نکنند. طایفه حریدی‌ها از نظر جمعیت، بزرگ نبوده و شمار پیروانشان بیش از 10 هزار نفر نیست اما به خاطر تظاهرات علیه تصمیمات صهیونیستی که مغایر با دین یهود است از شهرت زیادی برخوردارند.
پیروان حریدی به جدایی زن و مرد از یکدیگر و جلوگیری از روابط این دو به منظور ممانعت از ایجاد روابط نامشروع جنسی، جدایی میان دختران و پسران در موسسات آموزشی و همچنین میان زن و مرد در کنست و جشن‌ها از طریق قراردادن مانع معتقدند. حریدی‌ها در گذشته معتقد بودند جای زن در خانه است اما در دهه‌های گذشته زنان حریدی وارد بازار کار شدند و جامعه حریدی دیگر قادر به مقابله با این روند نیست اما با این حال اینجامعه نمی‌تواند بپذیرد زن در برابر مرد به شکلی نامناسب ظاهر شود لذا پوشش زن از اهمیت زیادی برای آنها برخوردار است. این در حالی است که فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند که نباید بین دستورات نظامی افسران زن و مرد تفاوتی قائل بود. آنها نسبت به تکرار سرپیچی نیروها از دستورات نظامی در آینده هشدار داده و خواستار‌اشد مجازات‌ها برای نیروهای نافرمان شده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از روزنامه هاآرتص، شبکه «زنان اسرائیل» اعلام کرده این اتفاق را پیگیری کرده و قصد ارجاع آن به عالی‌ترین مرجع قضایی ارتش را دارد تا مجازات‌هایی شدید بر نظامیان نافرمان اعمال شود.
 در پی این رخداد فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی دستورات جدیدی را صادر و تاکید کرده است که هیچ کس حق سرپیچی از دستورات مافوق خود را براساس جنسیت ندارد. فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی به مجازات سرپیچی‌کنندگان از دستورات صادر شده ‌اشاره و اعلام کرده است که افرادی که اقدام به تمرد کنند فورا از ارتش اخراج می‌شوند.
طی دهه‌های اخیر بحران‌های متعددی در ارتش رژیم صهیونیستی بروز کرده که باعث سست شدن بنیان آن شده است. بسیاری از تحلیلگران صهیونیست از کمبود نیرو در یگان‌های جنگی انتقاد کرده و آن را پاشنه آشیل این رژیم در جنگ‌های احتمالی در آینده می‌دانند.