kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

فلسطینی‌ها با شعار انتقام انتقام 2 شهید دیگر غزه را تشییع کردند

تشییع با شکوه پیکر دو شهید قسام در غزه در شرایطی برگزار شد که فلسطینی‌های شرکت‌کننده در این مراسم تاکید می‌کردند راه شهدا ادامه دارد و مقاومت فلسطین هرگز تسلیم رژیم صهیونیستی نخواهد شد.
سرویس خارجی -

روز سه‌شنبه پیکر دو شهید گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس که در حملات هوایی اخیر صهیونیست‌ها به شهادت رسیده بودند به شکل باشکوهی در غزه تشییع شدند.
شرکت‌کنندگان در این مراسم شعارهایی در محکومیت اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی سر دادند و فریاد زدند هرگز اجازه نخواهند داد این رژیم برنامه‌های توطئه‌آمیز و اقدامات شوم خود علیه غزه و ساکنان آن را اجرا کند. فلسطینی‌ها شعار «انتقام انتقام» نیز سرمی‌دادند.
«فوزی برهوم» سخنگوی حماس با اعلام اینکه «اشغالگران مسئولیت کامل ترور رزمندگان مقاومت از گردان‌های قسام در بیت لاهیا در شمال غزه را برعهده ‌دارند» تاکید کرد: «مقاومت با بمباران مواضع و هدف قرار دادن رزمندگان مقاومت از سوی صهیونیست‌ها تسلیم نخواهد شد. هدف قرار دادن رزمندگان مقاومت بدون تاوان نخواهد بود و دشمن صهیونیست نمی‌تواند رزمندگان مقاومت را هدف قرار دهد و تاوانی نپردازد.»
 جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي روز دوشنبه با حمله به نوار غزه يکي از پايگاه‌هاي نيروهاي مقاومت فلسطين را هدف قرار دادند که دو تن از نيروهاي گردان‌هاي عزالدين قسام، شاخه نظامي جنبش حماس به شهادت رسيدند. رژیم صهیونیستی مدعی شده آنها در حال تیراندازی به سمت نظامیان این رژیم بوده‌اند در حالی که شاخه نظامی حماس با انتشار فیلمی، دروغگویی صهیونیست‌ها در این باره را برملا کرد.
جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرده هدف قرار گرفتن مرکز وابسته به مقاومت فلسطین هنگام آموزش و شهادت دو رزمنده به مثابه نادیده انگاشتن تلاش‌های مربوط به تثبیت آتش‌بس است و این جنایتی است که شکنندگی پیشنهادات مطرح شده را نشان می‌دهد...ملت فلسطین حق دارد از خود دفاع کند و به این جنایت و همه جنایاتی که ‌اشغالگران مرتکب می‌شوند، واکنش نشان دهد.»
آتش‎بس
قدسنا اما گزارش داده، توافق آتش‎بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در روزهای آخر اوت(مرداد) بررسی خواهد شد. به نظر می‌رسد طرف صهیونیستی با توجه به ناتوانی در اجرای دیگر گزینه‌ها در قبال غزه راه‌ گریزی از آن ندارد و در مقابل مقاومت فلسطین در پی نیل به اهداف مهم و راهبردی خود است.
طی روزهای گذشته گمانه‌زنی‌ها درباره توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی جدی‌تر از قبل شده است، به ویژه اینکه طرف مصری به‌عنوان میانجیگر رایزنی‌های پرفشاری را با طرف‌های فلسطینی انجام داده است. هدف این رایزنی‌ها بیش از آنکه موضوع خاک خورده آشتی ملی فلسطینی و وحدت فتح و حماس باشد، در زمینه توافق آتش‌بس در غزه بوده است، تا جایی که گویی طرف مصری از طرف رژیم صهیونیستی ماموریت گرفته تا این آتش‌بس را به سرانجام برساند. در همین رابطه یک مقام مسئول در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس سه‌شنبه شب پیش‌بینی کرد تا دو هفته دیگر نهایتا توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی که با میانجیگری و نظارت مصر، قطر، ترکیه و سازمان ملل برگزار می‌شود به سرانجام برسد.مهم‌ترین بندهای توافق جدید و بلندمدت آتش‌بس در غزه عبارت‌اند از: بازگشایی دائمی گذرگاه رفح میان غزه و مصر،کاهش شدت محاصره غزه از سوی اسرائیل با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم میان غزه و فلسطین‌ اشغالی جهت انتقال کالای تجاری، ساخت یک فرودگاه و بندرگاه در شبه جزیره سینا در مصر جهت استفاده اهالی غزه از آن جهت سفر به خارج، پایبندی دو طرف به آتش‌بس 5ساله، آزادی 4 نظامی اسیر اسرائیلی از سوی حماس، توقف ارسال بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا از غزه به سوی اراضی ‌اشغالی.