kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

بادبادک‌های آتش‌زا در راه کرانه باختری

با پیدا شدن سرو کله دو بادبادک آتش زا در کوه «جرزیم» نابلس واقع در کرانه باختری، رژیم صهیونیستی نسبت به انتقال تجربه بادبادک‌ها و بالن‌های آتش زا به این کرانه، به شدت ابراز نگرانی کرد.

سرویس خارجی -

روز دوشنبه دو بادبادک آتش زا در کوه جرزیم نابلس پیدا شد و همین مسئله مسئولان رژیم صهیونیستی را به وحشت و هراس انداخته، چرا که مقابله با بادبادک‌های آتش زا که جوانان فلسطینی از نوار غزه به سمت اراضی ‌اشغالی روانه می‌کنند، مدتی است به اصلی‌ترین معضل و دغدغه مقامات رژیم صهیونیستی تبدیل شده
است.
مقامات دولتی و ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون ده‌ها جلسه برای مقابله با این پدیده نوظهور در نوار غزه برگزار کرده‌اند اما هیچ راه‌حلی برای آن نیافته و از توقف آن عاجز مانده‌اند. بیش از صدها عملیات به وسیله بادبادک‌های آتش زا در نواحی مرزی غزه و شهرک‌های صهیونیست نشین صورت گرفته که منجر به فرار و ترس و وحشت صهیونیست‌ها و همچنین خسارت‌های فراوان در مزارع، باغ‌ها و جنگل‌های اراضی‌اشالی شده است تا بدانجا که شهرک نشین‌ها و حتی مقامات دولتی این رژیم اعتراف کرده‌اند می‌ترسند که صبح از خواب بیدار شوند و خود را در آتش ببینند!
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داده اگر تجربه بادبادک‌های آتش زا در کرانه باختری تکرار شود، خطرات زیادی را برای رژیم صهیونیستی در پی خواهد داشت و اوضاع در کرانه باختری نسبت به نوار غزه کاملا متفاوت خواهد بود.
گفتنی است، جوانان فلسطینی از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی غزه وارد فاز مقاومتی جدیدی شده‌اند و با ارسال بالن‌ها و بادبادک‌های آتش زا قصد مقابله با رژیم صهیونیستی و وارد کردن خسارت به این رژیم را دارند. ساکنان غزه که نزدیک به 12 سال است تحت محاصره هستند و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارند و حتی از ابتدایی‌ترین حقوق خود نیز محروم هستند، با استفاده از این راهکار مقاومتی خلاقانه خود تاکنون ضربات بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند.
شهادت دو مبارز فلسطینی
خبر دیگر اینکه دو نفر از مبارزان فلسطینی در حمله یک پهپاد رژیم صهیونیستی به پایگاه جنبش حماس در غزه به شهادت رسیدند.
به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه پایگاه «عسقلان» در نوار غزه را هدف قرار داد که طی آن دو فلسطینی به شهادت رسیدند. دو روز پیش نیز پهپاد‌ رژیم صهیونیستی به یک پایگاه مقاومت فلسطین در «بیت‌لاهیا» در شمال غزه حمله کرد. مرز نوار غزه با فلسطین ‌اشغالی بیش از 3 ماه (10 فروردین تا کنون) است که به دلیل راهپیمایی‌های بازگشت متشنج شده و تا کنون 165 فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌اند و بیش از 17 هزار نفر دیگر زخمی شده‌‌اند. حمله هوایی مجدد صهیونیست‌ها به غزه در زمانی است که ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در ادعایی خواستار کاهش موانع اقتصادی علیه غزه و هرگونه درگیری نظامی در این باریکه تا پایان سال ۲۰۱۹ شد.
ابراز تنفر از رژیم صهیونیستی
و خبر آخر درباره فلسطین اینکه، حاضران در کنسرت موسیقی «راجر واترز» خواننده مشهور انگلیسی با نمایش درآمدن شعارهای ضداسرائیلی روی مانیتورهای بزرگ سالن شگفت زده شدند.
به گزارش خبرگزاری قدس، یکی از این شعارها که با اندازه بسیار بزرگ به نمایش درآمد، این بود: «در برابر اقدامات اسرائیل مقاومت کنید.» شعار دیگری که بر روی مانیتورهای بزرگ سالن حک شد این بود که «برخوردهای خشن صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها به دلیل مسائل دینی و نژادی انجام می‌گیرد.»
چند روز پیش نیز راجر واترز در پایان کنسرت خود در پایتخت ایتالیا (رم) پرچم فلسطین را برافراشت تا حمایت خود را از مسئله فلسطین در برابر اقدامات‌اشغالگران اسرائیلی نشان دهد.
واترز از مهم‌ترین هنرمندان بین‌المللی مدافع فلسطین و ضد‌اشغالگران صهیونیست است. وی آهنگ‌های متعددی را در حمایت از مسئله فلسطین ساخته و منتشر کرده است و صهیونیست‌ها وی را به یهودی ستیزی متهم می‌کنند.