kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

اعلام آمادگی داعش در ننگرهار برای کشتار مردم!

گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری در اینترنت، از «فارغ‌التحصیلی»! نیروهای جدید خود در شرق افغانستان خبر داد.

گروه تروریستی داعش دیروز از فارغ‌التحصیلی! گروهی از اعضای جدید خود در استان «ننگرهار» در شرق افغانستان خبر داد و تصاویر این اعضا را (البته با صورت پوشیده) منتشر کرد.
بنابر اعلام داعش، این تروریست‌ها در اردوگاه «ابوعبیده جراح» آموزش‌های تروریستی دیده و برای انجام کشتار در مناطق مختلف افغانستان آماده شده‌اند.
سال گذشته خبرهایی درباره هلی‌برن عناصر داعش از سوریه به افغانستان منتشر شده بود. آمریکایی‌ها دست به چنین اقدامی زده بودند.
درگیری در ولایت فراه
از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری آریا، «ناصر مهری» سخنگوی والی فراه اعلام کرده، ده‌ها عضو طالبان با حمله به پایگاه‌های نیروهای ارتش افغانستان در شهرستان «بالا بلوک» ولایت «فراه»، به مدت شش ساعت با آنها تبادل آتش کردند. به گفته وی، در این درگیری 19 تروریست و چهار نیروی امنیتی کشته شدند. شمار مجروحان نیز 38 نفر اعلام شد، که 32 نفر از آنها عضو طالبان و بقیه نیز از نیروهای دولتی هستند.
ولایت فراه در غرب افغانستان قرار دارد و حضور طالبان نیز در این ولایت پررنگ است.
از شهرستان «شیندند» استان «هرات» نیز خبر رسیده، نیروهای دولتی مراکز فرماندهی طالبان را تحت کنترل درآوردند و چند روستای این شهرستان را نیز پاکسازی کردند.
جنایت آمریکا
خبرگزاری صدا و سیما اما نوشته، «عبدالولی وکیل» معاون شورای ولایتی «لوگر» اعلام کرده: نظامیان آمریکایی دو پاسگاه پلیس را در شهرستان «ازره» این ولایت بمباران کردند و در این بمباران، 15 نیروی پلیس را کشتند.
این مقام محلی به درگیری میان نیروهای دولتی و عناصر طالبان در شهرستان «ازره» نیز اشاره کرد و گفت که این درگیری تاکنون جان 35 نیروی امنیتی و افراد غیرنظامی را گرفته است.