kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۰۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

رژیم صهیونیستی از زیر دریا هم به دور خود دیوار کشید

همزمان با انتشار نخستین تصاویر از دیوار کشی دور سرزمین‌های‌اشغالی در زیر دریا، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تلاش‌های فشرده این رژیم برای ساخت دیوار در اطراف نوارغزه خبر داد. صهیونیست‌ها رو و زیرزمین هم به دور خود دیوار کشیده‌اند تا از حملات مقاومت در امان بمانند.


  سرویس خارجی:

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تصاویری از یک دیوار حائل دریایی را نشان دادند که برای حفاظت از سرزمین های‌اشغالی در برابر حملات احتمالی از سمت نوار غزه در دست احداث است.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در‌باره این پروژه گفته: «روند احداث دیوار حائل پیرامون نوار غزه هم در خشکی و هم در دریا با سرعتی چشمگیر در حال پیشرفت است و این نشان می‌دهد که توان ما برای مقابله با حملات از جانب نوار غزه همواره رو به بهبود است»(!)
 وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این دیوار حائل را که 200 متر طول، ۵۰ متر عرض و ۶ متر ارتفاع دارد یک «موج شکن غیرقابل تسخیر» نامیده است(!)
گفتنی است صهیونیست‌ها اخیرا اعلام کرده بودند از عملیات دریایی کماندوهای فلسطینی در صورت بروز یک جنگ نگرانند. شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود، بر اساس ارزیابی‌های نهادهای امنیتی اسرائیل حماس از نیروی دریایی خود در جنگ آینده استفاده می‌کند با این تفاوت که در آینده موفقیت بیشتری خواهد داشت چرا که کماندوهای دریایی حماس در آینده می‌توانند خود را به ایستگاه‌های تولید انرژی عسقلان واقع در 4 کیلومتری شمال غزه برسانند، آنها این اقدام را با استفاده از ادوات پیشرفته غواصی انجام خواهند داد که گردان‌های قسام موفق به تهیه آنها شده است، نکته دیگری که در این ارزیابی‌ها به آن‌اشاره شده آن است که منابع امنیتی صهیونیست تاکید دارند نیروهای دریایی حماس مانند نیروهای متخصص آنها در تونل سازی بسیار زبده هستند.
به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از خبرگزاری عکا، این تصمیم در پی جلوگیری از تکرار عملیات کماندوهای دریایی حماس مشابه آنچه در سال 2014 انجام دادند ساخته می‌شود، آنها در جریان عملیات خود در جریان جنگ 4 سال پیش توانستند از طریق دریا به مناطق اسرائیل نفوذ کنند. گفتنی است صهیونیست‌ها برای در امان ماندن از حملات مقاومت فلسطین حتی، زیرزمین هم دیوار‌های بتنی و فولادی به دور خود کشیده‌اند و این سوای از دیوار حائلی است که روی زمین به دور خود کشیده اند!
عملیات مقاومتی
 به رغم دیوارکشی صهیونیست‌ها به دور خود، عملیات جوانان فلسطینی علیه رژیم کودک کش اسرائیل همچنان ادامه دارد. جوانان فلسطینی صبح روز یکشنبه در تازه‌ترین عملیات مقاومتی، 8کوکتل مولوتوف به سوی نظامیان صهیونیست در پست بازرسی اردوگاه شعفاط پرتاب کردند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در پی این عملیات نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به این اردوگاه حمله کرده و به منظور یافتن عاملان آن دست به بازرسی گسترده این منطقه زدند. پلیس رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به وقوع این عملیات، مدعی شد در جریان آن به هیچ یک از نظامیان اسرائیلی آسیبی وارد نشده است.