kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹

کارنامه درخشان انصارالله در جنگ 3 ماهه الحدیده سعودی‌ها با 3700 کشته و 6400 زخمی افتضاح کاشتند

انقلابیون یمن در نبرد سه ماهه الحدیده نزدیک به 4 هزار متجاوز ائتلاف سعودی را کشتند و بیش از 6 هزار تن دیگر را زخمی کردند.

نبرد الحدیده در حالی از سوی ائتلاف متجاوز سعودی از سه ماه پیش شروع شده که نیروهای متجاوز در باتلاق این نبرد گرفتار شده‌اند. در این نبرد فرانسه، انگلیس و آمریکا نیز در کنار متجاوزان هستند و اخیرا تصاویر افسران آمریکایی حاضر در اتاق عملیات الحدیده نیز منتشر شد. اما شکست متجاوزان در این نبرد باعث شد تا فرانسه اعلام کند از ائتلاف عربی خارج می‌شود. نتایج سه ماه نبرد در الحدیده نیز به خوبی وضعیت ائتلاف سعودی را مشخص می‌کند.
 در جریان درگیری‌های ۳ ماه گذشته حدود ۳ هزار و ۷۸۵ نفر در نوار ساحلی استان الحدیده به هلاکت رسیده‌اند. حدود ۶ هزار و ۴۳۵ تن دیگر از نیروهای شورشی در جریان درگیری‌ها در این محور زخمی شده‌اند که به بیمارستان‌های «عدن، المخا و...» و حتی مراکز درمانی کشورهای هند و مصر انتقال داده شده‌اند. به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در این مدت حدود ۳۲۵ خودروی زرهی و مجهز به دوشکا نیروهای شورشی را در نوار ساحلی استان الحدیده منهدم کرده‌اند.
این در حالی است که عربستان از ابتدای جنگ علیه یمن در مارس 2015 (فروردین 1394) تاکنون، ماهانه میلیاردها دلار هزینه کرده است؛ اما، نتوانسته اهداف خود را در یمن محقق کند. روزنامه «هاآرتص» در این مورد گزارش داده که عربستان ماهانه پنج میلیارد دلار فقط برای مزدورانی که آنها را در قالب «ائتلاف عربی» جذب کرده است، هزینه می‌کند. این روزنامه صهیونیست تاکید کرده ائتلاف ضد یمنی به رهبری عربستان مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌های آمریکایی است و نیروهای سعودی خلبان‌هایی در اختیار دارند که در آمریکا آموزش دیده‌اند.
همکاری ائتلاف با القاعده
از سوی دیگر تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد ائتلاف متجاوز به فرماندهی عربستان توافق‌های سری با گروه تروریستی القاعده در یمن داشته و برای راضی کردن تروریست‌های این گروه به عقب‌نشینی از بعضی مناطق در یمن، به آنها پول پرداخت کرده است.
تحقیقات آسوشیتدپرس همچنین نشان می‌دهد ائتلاف سعودی جنگجویان القاعده را در یمن به خدمت گرفته است. بنا بر گزارش این خبرگزاری آمریکایی، دستکم 250 نفر از عناصر القاعده به نیرو‌های «کمربند امنیتی» در جنوب یمن پیوسته‌اند که از حمایت امارات برخوردار هستند. عربستان و آمریکا همواره در یمن از القاعده به عنوان ابزاری در جهت تحقق اهداف خود بهره گرفته‌اند.
یک مقام ارشد آمریکایی در اوایل سال جاری در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره حضور اعضای القاعده در ائتلاف تحت حمایت آمریکا به صورت خلاصه گفت که آمریکا از حضور اعضای القاعده در صفوف نیرو‌های ائتلاف جنگ یمن آگاه است.