kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
پس از ترور دانشمند موشکی سوری

رسانه‌های صهیونیست: ترور دانشمندان سوری ادامه می‌یابد!

رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اشاره به ترور اخیر دانشمند برجسته سوری در استان «حماه»، رسما اعلام کردند که دیگر دانشمندان سوریه نیز در نوبت ترور قرار دارند و ترور آنها ادامه می‌یابد.

رژیم اسرائیل ترور مغزها و دانشمندان موشکی و پژوهشگران سوریه را در دستور کار خود قرار داده است. این خبر را رسانه‌های رژیم صهیونیستی رسما اعلام کرده‌اند.
به گزارش تسنیم، این رسانه‌ها نوشته‌اند که «ترور دانشمند سوری (دکتر عزیز اسیر)، پیامی به دمشق است، مبنی بر اینکه کارکنان مراکز پژوهشی (سوریه)، در معرض خطر قرار دارند.»
دکتر عزیز اسیر مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات شهر «مصیاف» استان حماه سوریه اوایل هفته جاری به همراه راننده‌اش، بر اثر انفجار بمب، جان خود را از دست داده‌اند. پیش از این مرکز پژوهشی مصیاف بارها توسط جنگنده‌های صهیونیستی بمباران شده بود.
در سال 1394 نیز گروهی مسلح دکتر مهندس «نبیل زغیب» مغز متفکر در برنامه‌های موشکی سوریه را ترور کرده است. دکتر عزیز اسیر نیز دیروز با عنوان «دانشمند موشکی سوریه» یاد کرده‌اند. براساس گزارش رسانه‌ها، وی از شخصیت‌های نظامی نزدیک به رئیس‌جمهور سوریه و همچنین، مسئول گسترش توان موشک‌‌های راهبردی سوریه بوده است.
در پی ترور عزیز اسیر، گروه تروریستی «جبهه النصره» مدعی انجام این ترور شد. این درحالی است که شواهد و قراین، این ترور را به «موساد» وصل می‌کنند. طرح حذف و نابودی دانشمندان جهان عرب و اسلام، یکی دو دهه است که توسط صهیونیست‌ها کلید زده شده است. تاکنون شماری از دانشمندان ایرانی، ده‌ها دانشمند عراقی و سایر کشورهای اسلامی، به دست عوامل موساد کشته شده‌اند. رژیم اسرائیل مجوز ترور (و یا هر جنایت دیگری) را سال‌ها پیش از جانب اروپا و آمریکا دریافت کرده و دستش برای کشتن مسلمانان و ساکنان آسیای غربی کاملا باز است.
نبرد با داعش در بیابان
دیروز نبردهای شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر تکفیری داعش در شرق و شمال شرق بیابان «السویدا» جریان داشت. درحال حاضر حدود 50 درصد خاک این استان جنوبی سوریه، در اشغال داعش است.
به گزارش ایسنا، ارتش سوریه در این پیشروی و عملیات، دست برتر را دارد. در این نبرد، نیروهای ارتش آزاد سوریه که با دولت سوریه وارد مصالحه شده‌اند، نیز حضور دارند. خبرگزاری فارس نیز گزارش داد، مواضع داعش در ارتفاعات «الحص» استان السویدا هدف آتش نیروهای ارتش سوریه قرار گرفت و جنگنده‌های سوری نیز در نزدیکی چاه‌های «الدیاثه» (شمال شرق السویدا)، مواضع داعش را به شدت بمباران کردند.
ارتش سوریه در واکنش به حملات خونبار و انفجارهای سنگینی که داعش در شهر و منطقه شمال شرق السویداء انجام داده و به کشته شدن بیش از 250 نفر منجر شده، دست به این عملیات زده است.
اقدام مثبت کردهای سوریه
سران گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه) که بیشتر افراد آن کرد هستند اعلام کردند که حاضرند عناصر داعش که در دست این گروه اسیر هستند را با این افراد ربوده شده معاوضه کنند.
«ریدور خلیل» سخنگوی «یگان‌های مدافع خلق» کرد در این زمینه تاکید کرد: «به ملت خود در شهر السویداء و خانواده‌های افراد ربوده شده اعلام می‌کنیم که برای هرگونه عملیات تبادل [اسرا] با عناصر داعش که نزد ما زندانی هستند، آمادگی کامل داریم.»
عناصر داعش پس از عملیات تروریستی در شهر السویداء و چند حمله در شمال شرق استان السویدا 250 غیرنظامی را کشتند و شماری از زنان و کودکان را ربودند.
وبگاه خبری «رای‌الیوم» گزارش داد که اظهارات خلیل پس از شکست مذاکراتی مطرح می‌شود که روسیه برای آزادسازی 30 زن و کودک ربوده شده توسط داعش انجام داده
است.
خلیل در ادامه اعلام کرد که «این طرح، جایگزین میانجیگری روسیه نیست، بلکه فقط پیشنهادی از طرف ماست تا غیرنظامیان نجات یابند.»
کردها شمار زیادی از عناصر داعش به همراه سرکرده‌های خارجی این گروه تروریستی را در جریان جنگ با آنان، در سوریه بازداشت کرده‌اند.