kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

جنگ در خیابان‌های پورتلند هواداران و مخالفان ترامپ به جان هم افتادند

هواداران و مخالفین ترامپ در شهر «پورتلند» به‌جان هم افتاده‌اند. تصاویر منتشر شده از جنگ این دو گروه که بعضا به جنگ با پلیس ضد شورش نیز کشیده شده بی‌شباهت به جنگ خیابانی نیست.
سرویس خارجی-

از وقتی که ترامپ قدرت را در آمریکا به دست گرفته جریانات ملی‌گرا و فاشیستی راست افراطی به شدت در این کشور رشد کرده و جان تازه‌ای گرفته‌اند. اخیرا «استیو بنن» استراتژیست افراطی سابق ترامپ گفته بود می‌خواهد جان تازه‌ای به کالبد این جنبش نژادپرست در اروپا بدمد. اما تقابل نژادپرست‌ها و مخالفین نژادپرستی در شهرهای مختلف آمریکا هر چند وقت یک بار این شهرها را به صحنه درگیری‌های شدید بین دو طرف تبدیل می‌کند.
عصر شنبه نیز محلات مرکزی شهر «پورتلند» ایالت «اورگن» آمریکا صحنه درگیری شدید میان حامیان و مخالفان «دونالد ترامپ» بود. شرکت‌کنندگان در این دو تجمع همزمان، تجهیزاتی چون چوپ دستی و سپرهای دست‌ساز به همراه داشتند و خود را برای درگیری تن به تن با طرف مقابل آماده کرده بودند. تصاویر منتشر شده نیز از برخورد تمام عیار بین دو طرف حکایت دارد. به نوشته پایگاه خبری شبکه «سی.ان.ان»، با وجود آنکه پلیس تلاش می‌کرد میان دو تجمع حایل شده و از تقابل طرفین جلوگیری کند، در لحظاتی از این تجمع، دو طرف به سمت یکدیگر سنگ و بطری پرتاب کردند و شماری از شرکت‌کنندگان در جمع هم با یکدیگر درگیری فیزیکی پیدا کردند. پلیس نیز پس از چند ساعت تلاش برای میانجیگری کنترل خود را از دست داد و به سرکوب دو طرف پرداخت.
 به گزارش فارس پلیس آماری از تعداد زخمی‌های این تجمع اعلام نکرده، اما تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد دستکم پنج نفر در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند. اداره پلیس منطقه پیش از این تجمع هشدار داده بود که شرکت‌کنندگان نباید با خود سلاح گرم به همراه بیاورند. پلیس حتی از بیم درگیری مسلحانه میان طرفین، در محل سگ‌های بمب‌یاب مستقر کرده بود. هرچند پلیس با تجهیزات کامل و لباس‌های مقابله با شورش در محل حاضر شده بود، اما حاضران در تجمع در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید داشتند که به دنبال مقابله و درگیری با پلیس نیستند و فقط می‌خواهند با طرف مقابل بجنگند!
سی.ان.ان به نقل از یکی از حاضران در تجمع نوشته: «ما برای درگیر شدن با پلیس اینجا نیستیم. ما اینجاییم تا با طرفداران ترامپ مبارزه کنیم.»
تصاویر منتشر شده ویدئویی از این تجمع نیز نشان می‌دهد که طرفین دو سوی خیابان ایستاده و در حالی که پلیس میان آنها حایل شده، به یکدیگر ناسزا می‌گویند و همزمان برخی از افرادی که از دیوار نیروهای پلیس عبور کنند، با طرف دیگر درگیر می‌شوند. ویدئویی نیز منتشر شده که نشان می‌دهد یکی از طرفداران ترامپ با چوب پرچم، به سر یکی از مخالفان ترامپ می‌کوبد و او را نقش بر زمین می‌کند. دقیقا یک سال پیش در شهر «شارلوتسویل» ایالت «ویرجینیا» نیز در جریان تجمع مشابهی، یکی از طرفداران ترامپ با خودرو شماری از مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا را زیر گرفت. در آن حادثه، یک نفر کشته و ۱۹ تن هم زخمی شدند.